Alta en el Impuesto sobre Actividades Económicas (I.A.E.)

Polish translation: wpis do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez hiszpański Urząd Skarbowy

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:Alta en el Impuesto sobre Actividades Económicas (I.A.E.)
Polish translation:wpis do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez hiszpański Urząd Skarbowy
Entered by: Monika Jakacka Márquez

12:23 May 22, 2015
Spanish to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / CONTRATOS PÚBLICOS
Spanish term or phrase: Alta en el Impuesto sobre Actividades Económicas (I.A.E.)
Alta en el Impuesto sobre Actividades Económicas (I.A.E.), referida al ejercicio corriente o último recibo.
rene160
Poland
wpis do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez hiszpański Urząd Skarbowy
Explanation:
Proponuję tłumaczenie opisowe, bo tłumaczenie dosłowne niczego nie wyjaśni osobie, która nie zna tutejszych realiów podatkowych.
Kiedy osoba fizyczna pragnie założyć działalność gospodarczą lub założyć firmę musi udać się do Agencia Tributaria (hiszpański Urząd Skarbowy) i tam złożyć formularz z wnioskiem o "alta en el IAE". Chodzi tu wyłącznie o zarejestrowanie działalności, która w przyszłości może wiązać się z koniecznością płacenia podatku od działalności gospodarczej. Jest tak w przypadku spółek, które ten podatek płacą, lecz nie w przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą, które są zwolnione z tego podatku.
Mimo to formalność, o której mowa (alta en el IAE) w żaden sposób nie jest deklaracją podatkową, lecz tylko wpisem do rejestru przedsiębiorców (osób prowadzących działalność gospodarczą i spółek). Wpisu tego dokonuje się wypełniając formularz 036 lub 037 (wersja skrócona), wydany przez Agencia Tributaria, z zaznaczeniem w formularzu pola "alta" (=wpis). Ten sam formularz może być wykorzystany do dokonania jakiejkolwiek zmiany dotyczącej działalności (zmiana rodzaju działalności, zmiana adresu podatkowego, zmiana nazwy spółki, zmiana siedziby spółki itp.).

Więcej o samym modelu 036/037 znajdziesz tutaj:
https://www.agenciatributaria.gob.es/AEAT.sede/procedimiento...

Selected response from:

Monika Jakacka Márquez
Spain
Grading comment
dziękuję za pomoc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4wpis do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez hiszpański Urząd Skarbowy
Monika Jakacka Márquez
4deklaracja podatkowa dotycząca podatku od działalności gospodarczej
Aleksandra Hasior


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
deklaracja podatkowa dotycząca podatku od działalności gospodarczej


Explanation:
IHMO

Aleksandra Hasior
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 11

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Monika Jakacka Márquez: "Alta" to wpis do rejestru, nie deklaracja podatkowa. Więcej wyjaśnień na ten temat w udzielonej przeze mnie odpowiedzi. Pozdrawiam, M.
4 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wpis do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez hiszpański Urząd Skarbowy


Explanation:
Proponuję tłumaczenie opisowe, bo tłumaczenie dosłowne niczego nie wyjaśni osobie, która nie zna tutejszych realiów podatkowych.
Kiedy osoba fizyczna pragnie założyć działalność gospodarczą lub założyć firmę musi udać się do Agencia Tributaria (hiszpański Urząd Skarbowy) i tam złożyć formularz z wnioskiem o "alta en el IAE". Chodzi tu wyłącznie o zarejestrowanie działalności, która w przyszłości może wiązać się z koniecznością płacenia podatku od działalności gospodarczej. Jest tak w przypadku spółek, które ten podatek płacą, lecz nie w przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą, które są zwolnione z tego podatku.
Mimo to formalność, o której mowa (alta en el IAE) w żaden sposób nie jest deklaracją podatkową, lecz tylko wpisem do rejestru przedsiębiorców (osób prowadzących działalność gospodarczą i spółek). Wpisu tego dokonuje się wypełniając formularz 036 lub 037 (wersja skrócona), wydany przez Agencia Tributaria, z zaznaczeniem w formularzu pola "alta" (=wpis). Ten sam formularz może być wykorzystany do dokonania jakiejkolwiek zmiany dotyczącej działalności (zmiana rodzaju działalności, zmiana adresu podatkowego, zmiana nazwy spółki, zmiana siedziby spółki itp.).

Więcej o samym modelu 036/037 znajdziesz tutaj:
https://www.agenciatributaria.gob.es/AEAT.sede/procedimiento...



Monika Jakacka Márquez
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 24
Grading comment
dziękuję za pomoc




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search