International Translation Day 2018

Join ProZ.com/TV for a FREE event September 25-26th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation

abogacía del estado/abogado del estado

Polish translation: doradca prawny Służby Prawnej Państwa

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:abogacía del estado/abogado del estado
Polish translation:doradca prawny Służby Prawnej Państwa
Entered by: Aleksandra Wójcik

21:08 Dec 5, 2016
Spanish to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / sentencia (vía penal)
Spanish term or phrase: abogacía del estado/abogado del estado
"Que se notifique el auto de apertura de Juicio Oral, la calificación del M. Fiscal y la calificación del Abogado del Estado que se acompaña al presente, sea notificado a XXX...."

"ABOGACÍA GENERAL DEL ESTADO
DIRECCIÓN DEL SERVICIO JURÍDICO DEL ESTADO
ABOGACÍA DEL ESTADO EN TARRAGONA"

Nie wiem, czy jest w Polsce podobna instytucja. Myślałam, żeby przetłumaczyć jako doradcę prawnego Służby Prawnej Państwa, jak np. "w imieniu rządu hiszpańskiego przez Alberta José Navarra Gonzáleza, dyrektora generalnego ds. prawnej i instytucjonalnej koordynacji wspólnotowej, oraz Glorię Calvo Díaz, abogado del Estado, ze służby prawnej państwa, działających w charakterze pełnomocników"
z http://curia.europa.eu/arrets/TRA-DOC-PL-ARRET-C-0409-1995-2...

Jakieś inne pomysły?
Aleksandra Wójcik
Poland
doradca prawny rządu
Explanation:
Takie tłumaczenie znalazłam w Eur-Lex:

Recurrente: República Helénica (representantes: V. Kontolaimos,
Abogado del Estado, y I. Chalkias, Asesor de la Abogacía del
Estado)
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2...

Wnoszący odwołanie: Republika Grecka (przedstawiciele: V.
Kontolaimos, doradca prawny rządu, i G. Halkia, zastępca
doradcy prawnego rządu)
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2...
Selected response from:

Monika Jakacka Márquez
Spain
Grading comment
dzieki za potwierdzenie
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5adwokat prowadzący obsługę prawną administracji państwowej
Paulistano
4Prokuratoria Generalna Kraju
Anna Gilewska
3doradca prawny rządu
Monika Jakacka Márquez


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
adwokat prowadzący obsługę prawną administracji państwowej


Explanation:
wg. słownika Komarnickich

Paulistano
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in PortuguesePortuguese
PRO pts in category: 70

19 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
abogado del estado
doradca prawny rządu


Explanation:
Takie tłumaczenie znalazłam w Eur-Lex:

Recurrente: República Helénica (representantes: V. Kontolaimos,
Abogado del Estado, y I. Chalkias, Asesor de la Abogacía del
Estado)
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2...

Wnoszący odwołanie: Republika Grecka (przedstawiciele: V.
Kontolaimos, doradca prawny rządu, i G. Halkia, zastępca
doradcy prawnego rządu)
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2...

Monika Jakacka Márquez
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 34
Grading comment
dzieki za potwierdzenie

1 day 2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Prokuratoria Generalna Kraju


Explanation:
Analogiczny organ istnieje w Polsce od dawna i zajmuje się ochroną interesów prawnych kraju, dawniej nazywała się Prokuratorią Generalną Skarbu Państwa, od niedawna Prokuratoria Generalna Rzeczypospolitej

Anna Gilewska
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search