inspección presencial

Polish translation: wizytacja

11:41 Oct 18, 2006
Spanish to Polish translations [PRO]
Linguistics
Spanish term or phrase: inspección presencial
Como traducirlo?

En la segunda fase del Plan se realizó inspección presencial en 2 Universidades
kicius (X)
Polish translation:wizytacja
Explanation:
Lub jeśli inspekcja dotyczyła procesu nauczania akademickiego
hospitacja
IMHO

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2006-10-18 12:00:34 GMT)
--------------------------------------------------

wizytacja zakłada naturalmente la presencia (osobistą obecność) de los inpsectores :)

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2006-10-23 18:02:32 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Muchas gracias. :)
Selected response from:

Iwona Szymaniak
Poland
Grading comment
Dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3wizytacja
Iwona Szymaniak
3osobista wizytacja/osobista inspekcja
Olga Furmanowska


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
osobista wizytacja/osobista inspekcja


Explanation:
Slownik Jezyka Polskiego PWN:

wizytacja:
1. "Kontrolna wizyta wladz zwierzchnich w podlegajacej im placowce, tez komisja dokonujaca takiej kontroli"

inspekcja:

1. "Kontrola dzialalnosci jakiejs instytucji lub stanu jakiegos miejsca"

Podreczny Slownik Polsko-Hiszpanski:
Presencial- odnoszacy sie do obecnosci, dotyczacy obecnosci, osobisty.

Example sentence(s):
  • "ra Augusta Hlonda oraz osobista wizytacja zakładu przez Kuratora Okręgu Szkolnego Poznańskiego P. Pollaka
  • Czy Pani przyjazd do Wałbrzycha i osobista wizytacja placówek edukacyjnych oznacza , że nie będzie Pani kierowała dolnośląską oświatą wyłącznie zza biurka ?

    Reference: http://www.powiatostrzeszowski.pl/po/index.php?option=com_
    walbrzych.naszemiasto.wp.pl/wydarzenia/610902.html - 20k - Resultado Suplementario -
Olga Furmanowska
Spain
Native speaker of: Polish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Iwona Szymaniak: to jest po polsku redundancja, wizytacja jest osobista, bo nie można złożyć wizyty, aby odbyc wizytację i się tam nie stawić. Jak nie można mieć ciastka i zjeść go. My, Polacy mamy skłonność do redundancji. Cofamy się wstecz, itd. Masło maślane.
21 hrs

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wizytacja


Explanation:
Lub jeśli inspekcja dotyczyła procesu nauczania akademickiego
hospitacja
IMHO

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2006-10-18 12:00:34 GMT)
--------------------------------------------------

wizytacja zakłada naturalmente la presencia (osobistą obecność) de los inpsectores :)

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2006-10-23 18:02:32 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Muchas gracias. :)

Iwona Szymaniak
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dzięki




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search