modelo de turno

Polish translation: kolejna modelka

13:54 Mar 31, 2011
Spanish to Polish translations [PRO]
Linguistics / espańol argentino
Spanish term or phrase: modelo de turno
Fue una modelo de turno que el apuesto conductor se pasaba por su cuerpo. - kobitka pisze ironiczną biografię o pewnej redaktorce.

W zasadzie to nie rozumiem zupełnie tego zdania.
jodelka
Polish translation:kolejna modelka
Explanation:
natomiast całości zdania też nie rozumiem, pytałam się jednego nativo i też go nie rozumie. Co mi tu nie gra to jego ostatnia część - se pasaba por su cuerpo...
Domyślam się, że chodzi o to, że jest to kolejna modelka, której ciało posiadał przystojny kierowca, czy też zaliczał, ale jakoś dziwnie to jest sformułowane. Skąd ten hiszpański? Castellano to chyba nie jest...

--------------------------------------------------
Note added at 24 minutos (2011-03-31 14:18:31 GMT)
--------------------------------------------------

zapytam się sąsiadki Argentynki i jednej znajomej Urugwajki. Jak dla mnie cuervo i cuerno jeszcze mniej są sensowne niż cuerpo.
Selected response from:

Marlena Trelka
Spain
Grading comment
Dzieki! Moze gdybym dała fragment filmu, coś byście wysłuchały. Ale i tak się przydała odpowiedz :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1kolejna modelka
Marlena Trelka
3model przechodni
groszek


Discussion entries: 1





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kolejna modelka


Explanation:
natomiast całości zdania też nie rozumiem, pytałam się jednego nativo i też go nie rozumie. Co mi tu nie gra to jego ostatnia część - se pasaba por su cuerpo...
Domyślam się, że chodzi o to, że jest to kolejna modelka, której ciało posiadał przystojny kierowca, czy też zaliczał, ale jakoś dziwnie to jest sformułowane. Skąd ten hiszpański? Castellano to chyba nie jest...

--------------------------------------------------
Note added at 24 minutos (2011-03-31 14:18:31 GMT)
--------------------------------------------------

zapytam się sąsiadki Argentynki i jednej znajomej Urugwajki. Jak dla mnie cuervo i cuerno jeszcze mniej są sensowne niż cuerpo.

Marlena Trelka
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dzieki! Moze gdybym dała fragment filmu, coś byście wysłuchały. Ale i tak się przydała odpowiedz :)
Notes to answerer
Asker: Hiszpański Argentino. Mam wątpliwości co do "cuerpo" - (mam tak w tekście, ale na filmie brzmi to bardziej jak "cuerno" lub "cuervo".)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Monika Jakacka Márquez: Dziwne sformułowanie. Zgadzam się całkowicie. Moim zdaniem chodzi właśnie o kolejną modelkę, którą zaliczył przystojny kierowca...
2 mins
  -> dzięki

3 days 14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
model przechodni


Explanation:
coś w rodzaju tzw. "żony przechodniej"
(określenie ewidentnie pogardliwe)

patrz:
• PPŻ - przechodnia polowa żona"
http://www.okupacjapltrwa.net/ArticleDetails.aspx?id=1335

• "Jej IQ wynosi ilość przebytych związków. Tak zwana „żona przechodnia”. Obecnie wychowuje swoje dziecko, które ma ze swoim zięciem. (...)"
http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/Moda_na_sukces





groszek
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search