Gran consumo

Polish translation: produkty dużej konsumpcji

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:Gran consumo
Polish translation:produkty dużej konsumpcji
Entered by: Marlena Trelka

07:51 Mar 28, 2011
Spanish to Polish translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research
Spanish term or phrase: Gran consumo
Buenos dias,

Estoy traduciendo el articulo sobre el almacen de Carrefour. Alli aparece una palabra "Gran consumo (PGC)", se refiere al tipo de productos almacenados. No se como traducirlo al polaco.
Abajo adjunto un parrafo de este articulo:

"Gran consumo (PGC) de baja rotación incluye tres secciones, como son alimentación seca –es decir, la que no es fresca, desde latas de conserva a cajas de galletas–, líquidos y droguería".

Puede alguien ayudarme por favor.
JuliaKubik
produkty dużej konsumpcji
Explanation:
ja bym tak tłumaczyła, zwłaszcza w tym kontekście. Każda z podamych przez poprzedników propozycji moim zdaniem tutaj nie wchodzi w grę, gdyż tutaj są to produkty de baja rotación, a zatem całość byłaby mocno sprzeczna.
Selected response from:

Marlena Trelka
Spain
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5produkty dużej konsumpcji
Marlena Trelka
4towaryprodukty powszechnego użytku
Karolina Blachucka
4szybko rotujące towary konsumpcyjne
Katarzyna Forska
4szybko zużyte wyroby (towarach paczkowanych dla konsumentów)
Halil Ibrahim Tutuncuoglu "Бёcäטsع Լîfe's cômplicåtعd eñøugh"
3FMCG szybko zbywalne dobra / artykuly konsumpcyjne
AgaWrońska


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
FMCG szybko zbywalne dobra / artykuly konsumpcyjne


Explanation:
Chodzi o szybko zbywalne często kupowane towary jak np papierosy czy środki higieny moim zdaniem.

--------------------------------------------------
Note added at   11 min (2011-03-28 08:03:25 GMT)
--------------------------------------------------

http://finanzascubo.com/invertir/los-beneficios-de-invertir-...

http://www.ancra.nl/es/industrias/productos_de_consumo_fmcg/

"Gillette Cargador Mach3 Turbo 4Unidades A convenir Pedido mínimo: 750 unidades caracterizada por su gran profesionalidad, cuenta con 5 estrellas de calidad, ofreciendo productos de gran consumo (FMCG), de primeras marcas con una perfecta relación"

AgaWrońska
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
szybko zużyte wyroby (towarach paczkowanych dla konsumentów)


Explanation:
szybko zużyte wyroby (towarach paczkowanych dla konsumentów)

Halil Ibrahim Tutuncuoglu "Бёcäטsع Լîfe's cômplicåtعd eñøugh"
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
szybko rotujące towary konsumpcyjne


Explanation:
to następne popularne tłumaczenie

http://www.gs1pl.org/zasady_gtin/gtin/When to change GTIN ba...

http://www.fmgroupbiznes.pl/9.html

Katarzyna Forska
Works in field
Native speaker of: Polish

42 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
produkty dużej konsumpcji


Explanation:
ja bym tak tłumaczyła, zwłaszcza w tym kontekście. Każda z podamych przez poprzedników propozycji moim zdaniem tutaj nie wchodzi w grę, gdyż tutaj są to produkty de baja rotación, a zatem całość byłaby mocno sprzeczna.

Example sentence(s):
  • http://www.detaldzisiaj.pl/article/lider-dystrybucji-z-roku-na-rok-coraz-lepiej
Marlena Trelka
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Muchas gracias :)


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
towaryprodukty powszechnego użytku


Explanation:
mass-consumption products\goods - towary\produkty powszechnego uzytku

¨This practice of dividing the market into subcategories (luxury
goods and mass-consumption goods) ...¨

Esta práctica consistente en dividir el mercado en subcategorías (productos de lujo y productos de gran consumo)

http://oami.europa.eu/en/office/diff/pdf/Jo00-09def.pdf

¨Produkty powszechnego użytku (produkty częstego zakupu) są to produkty, których konsument potrzebuje w życiu codziennym, ale nie przeznacza dużo czasu na planowanie ich zakupu. Są one relatywnie tanie, kupowane dość często przeważnie rutynowo, bez specjalnego namysłu, głównie z przyzwyczajenia (np. chleb, mleko, gazeta, papierosy itp.)Produkty powszechnego użytku dzielą się na trzy grupy:

 produkty podstawowe (fast moving consumer goods FMCG)
 produkty nieplanowanego zakupu (nabywane pod wpływem impulsu)
 produkty nagłej potrzeby

http://ksieciunio.com/wsmiiu/materialy/Marketing/Marketing -...

Tez istnieje inny podzial na produkty powszechnego uzytku,produkty specjalne(luksusowe), wybieralne, nieposzukiwane...
http://es.scribd.com/doc/46830168/Marketing

de baja rotacion..chce po prostu powiedziez ze sa te produkty o niskiej rotacji czyli ze maja mniejsza sprzedaz...( z jakiegokolwiek powodu..wysoka cena itp itd)..


--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2011-03-28 11:45:23 GMT)
--------------------------------------------------

Powinno byc towary\produkty...nie wiem czemu nie widac ukosnika:)

Karolina Blachucka
Spain
Native speaker of: Polish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search