KudoZ home » Spanish to Catalan » Art/Literary

perorata

Catalan translation: llauna


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:perorata
Catalan translation:llauna
Entered by: Carolina Lopez Garcia

14:46 Mar 4, 2002
Spanish to Catalan translations [Non-PRO]
Art/Literary
Spanish term or phrase: perorata
En un momento u otro de la *perorata*, mi madre se llevaba una mano a la frente, como si le doliera la cabeza...
Carolina Lopez Garcia
llauna
Explanation:
Frase o raonament molest o inoportú. Així és com apareix al diccionari avançat Català-Castellà Vox.

Mireia :)
Selected response from:

Mireia Oliva Solé
Spain
Grading comment
Moltes gràcies per tot Mireia
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1lata / llauna
Victòria Peñafiel Mengual
4llauna
Mireia Oliva Solé


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
llauna


Explanation:
Frase o raonament molest o inoportú. Així és com apareix al diccionari avançat Català-Castellà Vox.

Mireia :)

Mireia Oliva Solé
Spain
Native speaker of: Native in SpanishSpanish, Native in CatalanCatalan
Grading comment
Moltes gràcies per tot Mireia

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
lata / llauna


Explanation:
La definició de "lata" és:
"Discurs, conversa, escrit, espectacle, etc, que enfastideix. No et recomano aquest programa: és una lata."

Ara bé, també és molt usual parlar d'alguna cosa que és una "llauna".

Una opció és parafrasejar amb alguna cosa de l'estil de:
"En algun moment de la llauna de discurs // de la llauna que li estava clavant".

Espero que serveixi!



    Reference: http://www.grec.net/home/cel/dicc.htm
Victòria Peñafiel Mengual
Spain
Native speaker of: Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  flaviofbg
10 mins