KudoZ home » Spanish to Catalan » General / Conversation / Greetings / Letters

...del cambio del apellido X u otros análogos o inconvenientes

Catalan translation: (...) del canvi del cognom X o altres d'anàlegs o d'inconvenients


09:28 Mar 22, 2007
Spanish to Catalan translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters / general
Spanish term or phrase: ...del cambio del apellido X u otros análogos o inconvenientes
la frase diu "De la filiación adoptiva o desconocida o de circunstancias que descubran tal carácter, y del cambio del apellido X u otros análogos o inconvenientes"
Tinc dubte en l'última part de la frase. Cal dir: "i del canvi del cognom X o d'altres d'anàlegs o d'inconvenients"? o bé "i del canvi del cognom X o altres d'anàlegs o d'inconvenients"?
angels pons
Spain
Catalan translation:(...) del canvi del cognom X o altres d'anàlegs o d'inconvenients
Explanation:
Tal com ho veig jo és que el cognom X o altres cognoms semblants (anàlegs) o altres cognoms que produeixin inconvenients es poden canviar.

El que més confon de la frase és això dels anàlegs (com a mínim a mi), però crec que si canvies la paraula per un sinònim com ara "semblant", "similar" o "relacionat" veuràs més clarament el que la frase vol dir.

Això dels inconvenients crec que es refereix a cognoms que puguin ser estrangers i per tant siguin "difícils d'escriure" per castellano-parlants o bé cognoms que siguin ofensius o amb connotacions negatives/ofensives. Crec que "de" és necessari.

He trobat unes pàgines que potser et poden servir: (sobretot per veure l'ús d' "anàlegs")
1) del Reglament del Registre Civil
http://72.14.253.104/search?q=cache:qBliTJTtJX4J:www.cicac.o...

"El canvi de cognom Expósito o altres d’anàlegs, indicadors d'origen desconegut, per un altre que pertanyi al peticionari o, quan no n'hi hagi, per un cognom d'ús corrent"

2) Curiosament, la mateia llei del punt 1) amb un "del cognom" en lloc "de cognom"
http://72.14.253.104/search?q=cache:6WiNj6ax5uYJ:www6.gencat...
"1r El canvi del cognom Expósito o altres d’anàlegs, indicadors d'origen desconegut, per un altre que pertanyi al peticionari o, si de cas hi manca, per un cognom d'ús corrent"

3) COMPORTAMENT O CONDUCTA DELS CIUTADANS RESPECTE ALS BÉNS DE DOMINI PÚBLIC MUNICIPAL
http://www.ajuntament.gi/ajuntament/ordenances/conviv2.html
"Arrancar, ratllar o fer malbé rètols indicatius referents a circulació, transport urbà i altres d'anàlegs."



--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2007-03-27 15:03:25 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Gràcies Àngles.
Selected response from:

Aida GarciaPons
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3(...) del canvi del cognom X o altres d'anàlegs o d'inconvenients
Aida GarciaPons
3...del canvi del cognom X o d'altres anàlegs o inconvenients
Miquel Ferre


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
...del canvi del cognom X o d'altres anàlegs o inconvenients


Explanation:
Hola Àngels, jo crec que és com et dic, doncs "d'altres" és clar pel context, ja que té relació amb "canvi de cognon" i no s'ha de repetir "d'analegs o d'inconvenients" per ser massa reiteratiu (des del primer, ja se sobreentén el partitiu).
No obstant, només sóc advocazt, no sóc llicenciat en lletres.
Salut.

"d'altres anàlegs" 42 entrades a Google
"d'altres d'anàlegs" 7 entrades a Google

--------------------------------------------------
Note added at 6 horas (2007-03-22 15:59:23 GMT)
--------------------------------------------------

Perdó, advocat.

Miquel Ferre
Spain
Native speaker of: Native in SpanishSpanish, Native in CatalanCatalan

14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(...) del canvi del cognom X o altres d'anàlegs o d'inconvenients


Explanation:
Tal com ho veig jo és que el cognom X o altres cognoms semblants (anàlegs) o altres cognoms que produeixin inconvenients es poden canviar.

El que més confon de la frase és això dels anàlegs (com a mínim a mi), però crec que si canvies la paraula per un sinònim com ara "semblant", "similar" o "relacionat" veuràs més clarament el que la frase vol dir.

Això dels inconvenients crec que es refereix a cognoms que puguin ser estrangers i per tant siguin "difícils d'escriure" per castellano-parlants o bé cognoms que siguin ofensius o amb connotacions negatives/ofensives. Crec que "de" és necessari.

He trobat unes pàgines que potser et poden servir: (sobretot per veure l'ús d' "anàlegs")
1) del Reglament del Registre Civil
http://72.14.253.104/search?q=cache:qBliTJTtJX4J:www.cicac.o...

"El canvi de cognom Expósito o altres d’anàlegs, indicadors d'origen desconegut, per un altre que pertanyi al peticionari o, quan no n'hi hagi, per un cognom d'ús corrent"

2) Curiosament, la mateia llei del punt 1) amb un "del cognom" en lloc "de cognom"
http://72.14.253.104/search?q=cache:6WiNj6ax5uYJ:www6.gencat...
"1r El canvi del cognom Expósito o altres d’anàlegs, indicadors d'origen desconegut, per un altre que pertanyi al peticionari o, si de cas hi manca, per un cognom d'ús corrent"

3) COMPORTAMENT O CONDUCTA DELS CIUTADANS RESPECTE ALS BÉNS DE DOMINI PÚBLIC MUNICIPAL
http://www.ajuntament.gi/ajuntament/ordenances/conviv2.html
"Arrancar, ratllar o fer malbé rètols indicatius referents a circulació, transport urbà i altres d'anàlegs."



--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2007-03-27 15:03:25 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Gràcies Àngles.

Aida GarciaPons
United States
Works in field
Native speaker of: Native in CatalanCatalan, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 15