como tales

Catalan translation: com a tals

Spanish term or phrase:como tales
Catalan translation:com a tals
Entered by: Teresa Miret

11:14 Oct 26, 2005
Spanish to Catalan translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Spanish term or phrase: como tales
Se entenderán como tales los documentos, cartas y contratos que...
smorales30
com a tals
Explanation:
Mira el que diu el Gran Diccionari de la Llengua Catalana:

tal



[s. XII; del ll. talis, íd.]


1 adj 1 D'aquesta, d'aquella, de semblant, mena. Jo no he emprat mai un tal llenguatge.


2 Semblant. Ella no ha dit mai tal cosa.


3 tal dia com avui Avui fa anys. Tal dia com avui em vaig casar.


2 1 adj S'empra per a designar una cosa com a determinada sense, però, que ho sigui realment. Jo li vaig dir: vindré tal dia.


2 m i f Mot amb què hom supleix el nom d'una persona, bé perquè l'ignora, bé perquè vol ocultar-lo, o que indica una persona imaginària. El document començava així: En tal, metge, fill de Barcelona. En tal i en tal altre.


3 com a tal En qualitat d'això. Era l'alcalde i parlà com a tal. -> aquesta és l'accepció que t'interessa


4 tal i tal Aquest i aquell. Cal que li mani que comparegui tal i tal dia.


3 adv 1 Així, d'aquesta manera. És tal com us l'han descrit. Ho faré tal com dius.


2 tal qual Tal com és o era, sense canvi, en el mateix estat. Us el tornaré tal qual.


4 pron Tal cosa. Tal faràs, tal trobaràs.


5 1 per tal com loc conj arc Perquè (causal).


2 per tal de loc prep Amb la intenció de, a fi de.


3 per tal que loc conj Amb la intenció que, a fi que.

Selected response from:

Teresa Miret
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2com a tals
Teresa Miret
3 +1per xxx entenem documents, cartes i contractes...
Maria Rosich Andreu


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
per xxx entenem documents, cartes i contractes...


Explanation:
Té raó GBB, cal la frase anterior per saber de què es tracta. Segurament hi ha algun referent que puguis canviar per les 'x'; per exemple, per 'proves' entenem documents, etc.

Sense més context no es pot donar una resposta més aproximada.

Maria Rosich Andreu
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in CatalanCatalan, Native in SpanishSpanish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Flavio Ferri-Benedetti
1 hr
  -> Merci! :)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
com a tals


Explanation:
Mira el que diu el Gran Diccionari de la Llengua Catalana:

tal



[s. XII; del ll. talis, íd.]


1 adj 1 D'aquesta, d'aquella, de semblant, mena. Jo no he emprat mai un tal llenguatge.


2 Semblant. Ella no ha dit mai tal cosa.


3 tal dia com avui Avui fa anys. Tal dia com avui em vaig casar.


2 1 adj S'empra per a designar una cosa com a determinada sense, però, que ho sigui realment. Jo li vaig dir: vindré tal dia.


2 m i f Mot amb què hom supleix el nom d'una persona, bé perquè l'ignora, bé perquè vol ocultar-lo, o que indica una persona imaginària. El document començava així: En tal, metge, fill de Barcelona. En tal i en tal altre.


3 com a tal En qualitat d'això. Era l'alcalde i parlà com a tal. -> aquesta és l'accepció que t'interessa


4 tal i tal Aquest i aquell. Cal que li mani que comparegui tal i tal dia.


3 adv 1 Així, d'aquesta manera. És tal com us l'han descrit. Ho faré tal com dius.


2 tal qual Tal com és o era, sense canvi, en el mateix estat. Us el tornaré tal qual.


4 pron Tal cosa. Tal faràs, tal trobaràs.


5 1 per tal com loc conj arc Perquè (causal).


2 per tal de loc prep Amb la intenció de, a fi de.


3 per tal que loc conj Amb la intenció que, a fi que.




    Reference: http://www.grec.net/cgibin/lexicx.pgm
Teresa Miret
Specializes in field
Native speaker of: Native in CatalanCatalan, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Flavio Ferri-Benedetti
4 mins
  -> Moltes gràcies, Flavio

agree  emili
7 hrs
  -> Moltes gràcies, Emili.