bolsa

Dutch translation: reservoir

Spanish term or phrase:bolsa
Dutch translation:reservoir
Entered by: Evelyne Daniline - Pleckanoff

22:06 Feb 20, 2018
Spanish to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
Spanish term or phrase: bolsa
Hoi iedereen,

ik weet niet goed hoe ik 'bolsa' moet vertalen in onderstaande context:

Antes de rellenar el nivel de fluido, retraiga el sistema para que no se llene demasiado el tanque o bolsa de la bomba.

Cuando se llena demasiado se pueden sufrir lesiones al retraerse los cilindros debido a la presión excesiva creada en el tanque o bolsa.

Limpie el área en torno a la tapa del tanque o bolsa para quitar el polvo y la mugre, pues si caen en el fluido hidráulico pueden dañar las superficies pulidas y los componentes muy ajustados de la bomba.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Evelyne Daniline - Pleckanoff
Spain
reservoir
Explanation:
Ik zou voor de veilige oplossing kiezen in het Nederlands, en reservoir dekt volgens mij de volledige lading. Het liefst zou ik een plaatje zien, om precies te weten waar het over gaat, ik neem namelijk aan dat in het Spaans het onderscheid wordt gemaakt tussen een hard (tanque) of zachter (bolsa) reservoir
Selected response from:

bavos
Spain
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1reservoir
bavos
3 +1balg
Stieneke Hulshof


  

Answers


13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
balg


Explanation:
Ik ben voor de informatie naar de Engelstalige versie van de handleiding voor deze installatie gegaan. Die vertaalt 'tanque o bolsa de la bomba' met ' pump reservoir or bladder' (zie website-link). Met deze informatie ben ik op zoek gegaan naar een Nederlandse equivalent in een soortgelijke context, en ik vond als vertaling van 'bladder' 'balg'. Zie het volgende voorbeeld:



Example sentence(s):
  • "De pomp zuigt water aan uit de putten of de watertank en pompt die naar een reservoir dat is voorzien van een balg. Afhankelijk van de hoeveelheid verpompt water, neemt het volume van de balg toe en vormt zo een luchtkussen."

    Reference: http://www.spxflow.com/es/assets/pdf/102875_OpInst.pdf
    Reference: http://https://www.plan-it.be/nl/tips/plumbing/water-pump
Stieneke Hulshof
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Bedankt!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Riens Middelhof: Dit was het juiste antwoord. Helaas te laat.
3 days 5 hrs
  -> Dank je Riens, ik hoop dat de steller van de vraag er nog iets mee kan.

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
reservoir


Explanation:
Ik zou voor de veilige oplossing kiezen in het Nederlands, en reservoir dekt volgens mij de volledige lading. Het liefst zou ik een plaatje zien, om precies te weten waar het over gaat, ik neem namelijk aan dat in het Spaans het onderscheid wordt gemaakt tussen een hard (tanque) of zachter (bolsa) reservoir

bavos
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Bedankt! Ik heb hier helaas geen plaatje van, maar je oplossing lijkt me inderdaad de veiligste :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bea Geenen
22 hrs