en segunda convocatoria

Dutch translation: bij tweede oproep

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:en segunda convocatoria
Dutch translation:bij tweede oproep

12:23 Apr 26, 2005
Spanish to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Law (general)
Spanish term or phrase: en segunda convocatoria
... ponemos en su conocimiento que la Junta General de la Sociedad, celebrada en segunda convocatoria ...
Willem Prinse
Spain
bij tweede oproep
Explanation:
Of misschien bij tweede zitting, maar daar gaat mijn voorkeur niet naar uit. Zie ook Van Dale
Selected response from:

Martijn Naarding
Spain
Grading comment
Hartelijk dank
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1bij tweede oproep
Martijn Naarding
5georganiseerd voor de tweede keer
Nina Dor
4voor de tweede keer bijeengeroepen
Els Thant, M.A., B.Tr.
4voor een tweede keer bijeen (geroepen)
Adela Van Gils


Discussion entries: 1





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
bij tweede oproep


Explanation:
Of misschien bij tweede zitting, maar daar gaat mijn voorkeur niet naar uit. Zie ook Van Dale

Martijn Naarding
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Hartelijk dank

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mariette van Heteren
6 mins
  -> Bedankt

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
voor de tweede keer bijeengeroepen


Explanation:
junta celebrada en segunda convocatoria:
vergadering (,) die voor de tweede keer werd bijeengeroepen

een alternatief...

Els Thant, M.A., B.Tr.
Ecuador
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 40

23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
voor een tweede keer bijeen (geroepen)


Explanation:
segunda convocatoria: tweede bijeenroeping. Dat staat in het juridisch woordenboek. Maar ik zou het hier vertalen zoals ik hierboven deed: voor een tweede keer bijeen.

--------------------------------------------------
Note added at 23 hrs 0 min (2005-04-27 11:24:04 GMT)
--------------------------------------------------

Dan heb je gelijk celebrar erbij. Succes

Adela Van Gils
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 34

1 day 20 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Junta (...), celebrada en segunda convocatoria
georganiseerd voor de tweede keer


Explanation:
Het gaat kennelijk om een bepaalde BIJEENKOMST VAN EEN RAAD(Junta). Celebrada kan dan alleen maar vrij vertaald worden, als "georganiseerd". Kies je voor VERGADERING, dan kan je celebrada als "gehouden" vertalen.

Nina Dor
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search