KudoZ home » Spanish to Dutch » Law (general)

Se anulan estampillas: pro desarrollo y pro anciano

Dutch translation: voldoen


07:58 Jun 16, 2005
Spanish to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Spanish term or phrase: Se anulan estampillas: pro desarrollo y pro anciano
Se anulan estampillas: I understand this as "the stamps were cancelled" but stamps were placed at the document. Should I understand it as the stamps were paid for? It's a document of Colombian origin...
Hilde Mol- Lukkezen
Dutch translation:voldoen
Explanation:
Hallo Hilde

Met zekerheid weet ik het niet, maar ik vind een aantal google-treffers, waar staat: "se adhieren y anulan estampillas por valor de...", dus ik denk dat het inderdaad gaat om betalen/voldoen. Voor meer zekerheid zou je ook de vraag in de Proz.com-combinatie Spaans-Engels kunnen stellen.

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2005-06-21 09:17:56 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Dank je, ook voor de uitleg. Weer wat geleerd¡!

Jan
Selected response from:

Jan Verschoor
Grading comment
Uitleg ook gekregen via opdrachtgeefster uiteindelijk: het gaat om zegels die bij een vorige akte reeds betaald zijn en maar 1x betaald hoeven te worden. Derhalve zijn de zegels nu "geannuleerd"; ik moest het volgens haar inderdaad begrijpen als "geannuleerd wegens eerdere betaling" of iets dergelijks! Dank voor jullie hulp
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4de zegels worden nietig verklaardEls Thant, M.A., B.Tr.
3voldoenJan Verschoor


Discussion entries: 1





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Se anulan estampillas
de zegels worden nietig verklaard


Explanation:
ik heb "anular" nog nooit in de betekenis van "betalen" gezien, vandaar dat ik toch denk dat het hier in de richting van "annuleren" gaat

welk document is het precies? ik heb ervaring met Colombiaanse documenten van de Burgerlijke Stand

succes ermee!

en ik zou het zeker eens vragen op kudoz spaans-engels...

Els Thant, M.A., B.Tr.
Ecuador
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 40

34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
voldoen


Explanation:
Hallo Hilde

Met zekerheid weet ik het niet, maar ik vind een aantal google-treffers, waar staat: "se adhieren y anulan estampillas por valor de...", dus ik denk dat het inderdaad gaat om betalen/voldoen. Voor meer zekerheid zou je ook de vraag in de Proz.com-combinatie Spaans-Engels kunnen stellen.

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2005-06-21 09:17:56 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Dank je, ook voor de uitleg. Weer wat geleerd¡!

Jan

Jan Verschoor
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 7
Grading comment
Uitleg ook gekregen via opdrachtgeefster uiteindelijk: het gaat om zegels die bij een vorige akte reeds betaald zijn en maar 1x betaald hoeven te worden. Derhalve zijn de zegels nu "geannuleerd"; ik moest het volgens haar inderdaad begrijpen als "geannuleerd wegens eerdere betaling" of iets dergelijks! Dank voor jullie hulp