Datos de carácter personal

Dutch translation: Persoonlijke gegevens

Spanish to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Clausule uit de Wet Bescherming Persoonsgegevens
Spanish term or phrase: Datos de carácter personal
Context: Tratamiento y Protección de datos de carácter personal.

Wat is de mooiste vertaling van "Datos de carácter personal": persoonsgegevens, vertrouwelijke gegevens, of ander? Bedankt.
Nina Dor
Dutch translation:Persoonlijke gegevens
Explanation:
Vertrouwelijk hoeven "datos de carácter personal" niet te zijn, maar ze zijn wel persoonlijker dan het koele "persoonsgegevens". Daarom lijkt "persoonlijke gegevens" mij een goede oplossing. Privégegevens zou ook nog kunnen.
Selected response from:

Erik Schoep
Netherlands
Grading comment
Ik heb gekozen voor privégegevens. Dank je wel, Erik! Gr. Nienke
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2Persoonlijke gegevens
Erik Schoep
4gegevens van persoonlijke aard
Adela Van Gils


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Persoonlijke gegevens


Explanation:
Vertrouwelijk hoeven "datos de carácter personal" niet te zijn, maar ze zijn wel persoonlijker dan het koele "persoonsgegevens". Daarom lijkt "persoonlijke gegevens" mij een goede oplossing. Privégegevens zou ook nog kunnen.

Erik Schoep
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Ik heb gekozen voor privégegevens. Dank je wel, Erik! Gr. Nienke

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Luisa Moura Almeida: dit lijkt me prima
1 hr

agree  Petra Van Caneghem
15 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gegevens van persoonlijke aard


Explanation:
iets letterlijker.


Adela Van Gils
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 34