KudoZ home » Spanish to Dutch » Law (general)

apoderado judicial

Dutch translation: Wettelijke vertegenwoordiger


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:apoderado judicial
Dutch translation:Wettelijke vertegenwoordiger
Entered by: Miriam Hooijer

12:45 Dec 8, 2010
Spanish to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / adoptie Colombia
Spanish term or phrase: apoderado judicial
In een adoptiezaak voor de juzgado segundo promiscuo de familia in colombia worden de adoptanten bijgestaan door een "apoderado judicial".

Optie: gerechtelijke gemachtigde?
Miriam Hooijer
Netherlands
Wettelijke vertegenwoordiger
Explanation:
Een wettelijke vertegenwoordiger staat de minderjarige kinderen bij, maar kan ook de adoptieouders bijstaan.

Het is een soort van advocaat.


Selected response from:

Nikki1983
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Wettelijke vertegenwoordigerNikki1983
3wettelijke voogd
Peter van der Hoek


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wettelijke voogd


Explanation:
Je eigen vertaling zou heel goed mogelijk kunnen zijn, maar het zou eventueel ook om de wettelijk aangestelde voogd van het kind kunnen gaan.

In Venezuela zou deze persson aanwezig moeten zijn en ik denk dat dat in Colombia ook het geval is.

Peter van der Hoek
Venezuela
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Wettelijke vertegenwoordiger


Explanation:
Een wettelijke vertegenwoordiger staat de minderjarige kinderen bij, maar kan ook de adoptieouders bijstaan.

Het is een soort van advocaat.




Nikki1983
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 3