KudoZ home » Spanish to Dutch » Law (general)

preferentes en rango registral

Dutch translation: hypotheken bij voorkeur in de rang van het register

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:preferentes en rango registral
Dutch translation:hypotheken bij voorkeur in de rang van het register
Entered by: Steven Mertens

12:46 Oct 17, 2004
Spanish to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Spanish term or phrase: preferentes en rango registral
... con las hipotecas, preferentes en rango registral a la carga en que se apoyaba la ejecución que ...

Ik zou dit vertalen als "preferent in geregistreerde rang", maar vind hier geen bevestiging van.

Bedankt

steven
Steven Mertens
hypotheken bij voorkeur in de rang van het register
Explanation:
RANGO REGISTRAL
Expresión empleada para referirse a la preferencia que tienen las inscripciones de las actas de los libros del Registro de la Propiedad.
http://64.233.183.104/search?q=cache:BDS6ELOlSyoJ:www.elmont...

Op die wijze ontstaat rechtszekerheid : wat in het register vermeld staat is zeker en correct en moet door iedereen in acht genomen worden. Zo kan de koper van een onroerend goed zekerheid hebben dat het onroerend goed "vrij en onbelast" is en dat het goed bijvoorbeeld niet bezwaard is met een hypotheek. Bij het toestaan van een hypothecair krediet kan de bank op die wijze zekerheid hebben dat zij een hypotheek in eerste rang zal bekomen
http://64.233.183.104/search?q=cache:ldn_AfRNAq4J:www.axa.be...

Art. 2127: De bedongen hypotheek kan slechts worden toegestaan bij een authentiek akte, en moet ingeschreven worden in het register der hypotheken.
De rang van de hypotheek wordt bepaald door de datum van inschrijving.
http://users.pandora.be/jvl-economie/Financiering.PDF
?
Selected response from:

George Vardanyan
Grading comment
Bedankt allebei !
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4bij voorkeur gerangschikt naar volgorde van inschrijving
Nina Dor
3hypotheken bij voorkeur in de rang van het register
George Vardanyan


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hipotecas, preferentes en rango registral
hypotheken bij voorkeur in de rang van het register


Explanation:
RANGO REGISTRAL
Expresión empleada para referirse a la preferencia que tienen las inscripciones de las actas de los libros del Registro de la Propiedad.
http://64.233.183.104/search?q=cache:BDS6ELOlSyoJ:www.elmont...

Op die wijze ontstaat rechtszekerheid : wat in het register vermeld staat is zeker en correct en moet door iedereen in acht genomen worden. Zo kan de koper van een onroerend goed zekerheid hebben dat het onroerend goed "vrij en onbelast" is en dat het goed bijvoorbeeld niet bezwaard is met een hypotheek. Bij het toestaan van een hypothecair krediet kan de bank op die wijze zekerheid hebben dat zij een hypotheek in eerste rang zal bekomen
http://64.233.183.104/search?q=cache:ldn_AfRNAq4J:www.axa.be...

Art. 2127: De bedongen hypotheek kan slechts worden toegestaan bij een authentiek akte, en moet ingeschreven worden in het register der hypotheken.
De rang van de hypotheek wordt bepaald door de datum van inschrijving.
http://users.pandora.be/jvl-economie/Financiering.PDF
?

George Vardanyan
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in category: 15
Grading comment
Bedankt allebei !

1 day 4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bij voorkeur gerangschikt naar volgorde van inschrijving


Explanation:
registro de hipotecas = inschrijving bij hypotheken. Van Dale.

Nina Dor
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16