KudoZ home » Spanish to Dutch » Law/Patents

engaño

Dutch translation: bedrog


09:06 Nov 5, 2001
Spanish to Dutch translations [PRO]
Law/Patents
Spanish term or phrase: engaño
cometen estafa los que utilizaren engaño bastante para producir error en otro,
xxxfabyannys
Dutch translation:bedrog
Explanation:
..Van Dale (= deceit en inglés)

Ver:

Collection Court of Justice (=CJE85)
Spanish Term estafa
English Term swindling;
swindle
Dutch Term oplichting;
zwendel
Definition met bedrog iemand bewegen tot het afgeven van een goed of tot het aangaan van een schuld

Ejemplo:
Adviesgroep de Vogel -- Dé financieel adviseur
... meestal computerfraude) wordt verstaan verduistering, valsheid in geschrifte, bedrog,
oplichting, diefstal of andere oneerlijkheid door een of meer ...
www.devogel.nl/verzekeringen/bedr_mnu_geld.html

Es todo.

Mucha suerte.

D.

Selected response from:

Davorka Grgic
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4bedrog
Davorka Grgic
3aanwensel, hebbelijkheidTBQGS


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
aanwensel, hebbelijkheid


Explanation:
Hope that one of these terms could help you, good luck!


    Reference: http://www.dd-spakenburg.nl/kultuur/klaaszwaan/zwaan.html
    Reference: http://www.gezondheidslijn.nl/info.asp?ID=archieffaq&fid=506...
TBQGS

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bedrog


Explanation:
..Van Dale (= deceit en inglés)

Ver:

Collection Court of Justice (=CJE85)
Spanish Term estafa
English Term swindling;
swindle
Dutch Term oplichting;
zwendel
Definition met bedrog iemand bewegen tot het afgeven van een goed of tot het aangaan van een schuld

Ejemplo:
Adviesgroep de Vogel -- Dé financieel adviseur
... meestal computerfraude) wordt verstaan verduistering, valsheid in geschrifte, bedrog,
oplichting, diefstal of andere oneerlijkheid door een of meer ...
www.devogel.nl/verzekeringen/bedr_mnu_geld.html

Es todo.

Mucha suerte.

D.




    Reference: http://europa.eu.int/eurodicautom/
    Reference: http://www.google.com
Davorka Grgic
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 166