KudoZ home » Spanish to Dutch » Law/Patents

sucesion mortis causa

Dutch translation: successie vanwege overlijden


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:sucesion mortis causa
Dutch translation:successie vanwege overlijden
Entered by: Nina Breebaart

12:54 Dec 11, 2003
Spanish to Dutch translations [PRO]
Law/Patents
Spanish term or phrase: sucesion mortis causa
Sucesion Mortis Causa
Nina Breebaart
Netherlands
successie vanwege overlijden
Explanation:
Notarissen - WWW.SBVG.NL
... recht van schenking en successie 2003 Vanaf ... hebben opgenomen, zijn bij overlijden
van de ... successierecht verschuldigd over hetgeen vanwege het verblijvensbeding ...
www.sbvg.nl/archief.php - 46k - Cached - Similar pages

Parenteel van Johannes THIJSSEN (WILLEMS)
... Gegevens uit de memorie van successie, Arnoldus overlijdt in 1872, bij ... op een waarde
van f 530.- Gerardus overlijden is nog ... vrijgesteld vanwege broederdienst. ...
members.home.nl/cpthendrix/thijsse3.htm - 101k - Cached - Similar pages

Archief Fiscaal Opmerkelijk | Ernst & Young Nederland
... was van mening dat de vordering vanwege het directe ... geacht op het moment van overlijden
of het ... Als gevolg daarvan kan Nederland successie- of schenkingsrecht ...
www.ey.nl/?pag=906&publicatie_id=709 - 19k - Cached - Similar pages
Selected response from:

agtranslat
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2successie vanwege overlijdenagtranslat
3opvolging bij versterf
Anjo Sterringa


  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
successie vanwege overlijden


Explanation:
Notarissen - WWW.SBVG.NL
... recht van schenking en successie 2003 Vanaf ... hebben opgenomen, zijn bij overlijden
van de ... successierecht verschuldigd over hetgeen vanwege het verblijvensbeding ...
www.sbvg.nl/archief.php - 46k - Cached - Similar pages

Parenteel van Johannes THIJSSEN (WILLEMS)
... Gegevens uit de memorie van successie, Arnoldus overlijdt in 1872, bij ... op een waarde
van f 530.- Gerardus overlijden is nog ... vrijgesteld vanwege broederdienst. ...
members.home.nl/cpthendrix/thijsse3.htm - 101k - Cached - Similar pages

Archief Fiscaal Opmerkelijk | Ernst & Young Nederland
... was van mening dat de vordering vanwege het directe ... geacht op het moment van overlijden
of het ... Als gevolg daarvan kan Nederland successie- of schenkingsrecht ...
www.ey.nl/?pag=906&publicatie_id=709 - 19k - Cached - Similar pages


agtranslat
Netherlands
Native speaker of: Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 26

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anjo Sterringa: mijn antwoord geeft alleen een bijzondere situatie weer, dit is het algemene antwoord
1 hr

agree  Adela Van Gils: door mag ook in plaats van vanwege
2 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
opvolging bij versterf


Explanation:
staat me iets van bij

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 41 mins (2003-12-11 14:36:07 GMT)
--------------------------------------------------

bij versterf, dat wil zeggen, als de erflater geen testament heeft gemaakt


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 47 mins (2003-12-11 14:41:49 GMT)
--------------------------------------------------

of dat zo overeenkomt met het Spaanse begrip mortis causa moet ik nazoeken

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 52 mins (2003-12-11 14:46:53 GMT)
--------------------------------------------------

PING! NEE - mortis causa zegt inderdaad alleen iets over de reden van de rechtsopvolging (overlijden) niet over erfopvolging zonder of met testament. (voor zover ik dat even heb kunnen opsurfen)



--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 4 mins (2003-12-11 14:58:42 GMT)
--------------------------------------------------

Gewoon:
erfopvolging dus of
rechtsopvolging na/wegens overlijden

Anjo Sterringa
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 27