la brida

Dutch translation: label

Spanish term or phrase:la brida
Dutch translation:label
Entered by: ninapopovic

12:23 Dec 27, 2016
Spanish to Dutch translations [PRO]
Livestock / Animal Husbandry
Spanish term or phrase: la brida
La brida de color negro que es esta primera es una brida que tienen que llevar aquellos productos que procedan de animales que han sido alimentados con bellota en la dehesa y con... exclusivamente con bellota y que sean animales 100 % ibéricos..............
Nina Popovic
label
Explanation:
Om de kwaliteit van verschillende soorten Ibéricoham te classificeren zijn kleurenlabels ontwikkeld (Real Decreto 4/2014, de 10 de enero | Koninklijk besluit 4/2014, 10 januari. Zie onderstaande link voor het artikel : "Labels voor Iberico Varkens…wat geven de kleuren aan?". Behalve de term 'label' wordt ook wel 'etiket' gebruikt.
Selected response from:

Stieneke Hulshof
Netherlands
Grading comment
dank je
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5label
Stieneke Hulshof
4kwaliteitslabel
Karel van den Oever


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
label


Explanation:
Om de kwaliteit van verschillende soorten Ibéricoham te classificeren zijn kleurenlabels ontwikkeld (Real Decreto 4/2014, de 10 de enero | Koninklijk besluit 4/2014, 10 januari. Zie onderstaande link voor het artikel : "Labels voor Iberico Varkens…wat geven de kleuren aan?". Behalve de term 'label' wordt ook wel 'etiket' gebruikt.


    Reference: http://https://oletrading.com/labels-iberico-varkens-geven-k...
Stieneke Hulshof
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
dank je

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kwaliteitslabel


Explanation:
Het gaat om een soort plastic labels die je met behulp van een kabelbinder-achtig mechanisme aan het stuk Spaans Serranoham kunt bevestigen (voor afbeelding, klik op onderstaande koppeling).

De kleur van het kwaliteitsetiket (zwart, rood, groen of wit) geeft aan hoe raszuiver het desbetreffende varken was, wat voor voedsel het gehad heeft en welke mate van vrijheid hij/zij heeft genoten.

Deze classificatie is in het leven geroepen om te voorkomen dat elke varkensboer de door hem geproduceerde ham aanprijst als 'Jamón Ibérico de Bellota' (de beste Serranoham, zwart label).

Example sentence(s):
  • Así pues, en lo referente al jamón nos encontramos con 4 etiquetas diferentes que deberán acompañar a la pieza mediante su correspondiente brida de color: Estas etiquetas son inviolables e independientes de la vitola del fabricante.
  • Zwart Label: Dit zijn de enige echte Eikeltjes varkens !! de hoogste kwaliteit dus. Deze varkens zijn 100 % Iberico ras. Ze zijn volledig opgegroeid in een dehesa en enkel dus de daar aanwezige eikeltjes gegeten.

    Reference: http://www.jamonarea.com/norma-calidad-jamon-iberico.php
    Reference: http://genietandalusie.nl/spanje-kennisbank/spaanse-ham-info...
Karel van den Oever
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4