KudoZ home » Spanish to Dutch » Other

zanahorias al natural

Dutch translation: peentjes of natuurpeentjes (geblancheerd?)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:zanahorias al natural
Dutch translation:peentjes of natuurpeentjes (geblancheerd?)
Entered by: Evert DELOOF-SYS

17:47 Jan 15, 2002
Spanish to Dutch translations [PRO]
Spanish term or phrase: zanahorias al natural
MENU
culinario

MUCHAS GRACIAS!
xxxfabyannys
peentjes of natuurpeentjes
Explanation:
of zelfs rauwe peentjes, lijkt me wel wat.
Daar het voor een menu is, zou ik dit niet met 'penen' vertalen - peentjes klinkt alvast iets smakelijker :)

Ref.:

Document 1
Subject - Horticulture (=AG6)
- Eurostat programme (nt: descriptors are proper names of programmes) (=STE)
- Agricultural statistics - forestry statistics - fishery statistics(=STA)

(1)
TERM zanahorias

Reference Glossarium EUROSTAT,1993

Note {DOM} estadísticas trimestrales,producción vegetal:glosario de nombres de hortalizas,hortalizas frescas:raíces,bulbos y tubérculos,cuadro nº 1830

(1)
TERM peen

Reference Glossarium EUROSTAT,1993

Note {DOM} driemaandelijkse statistieken,plantaardige produktie:lijst met namen van groenten,verse groenten:wortelen en knollen,tabel nr.1830

Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
AU NATUREL : BLANCHEREN
Ik heb dit gehoord van een bekende kok
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4raw carrots
Marian Greenfield
4peentjes of natuurpeentjes
Evert DELOOF-SYS
3rauwe worteltjes
Inez Falleyn


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
raw carrots


Explanation:
that's it

Marian Greenfield
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
peentjes of natuurpeentjes


Explanation:
of zelfs rauwe peentjes, lijkt me wel wat.
Daar het voor een menu is, zou ik dit niet met 'penen' vertalen - peentjes klinkt alvast iets smakelijker :)

Ref.:

Document 1
Subject - Horticulture (=AG6)
- Eurostat programme (nt: descriptors are proper names of programmes) (=STE)
- Agricultural statistics - forestry statistics - fishery statistics(=STA)

(1)
TERM zanahorias

Reference Glossarium EUROSTAT,1993

Note {DOM} estadísticas trimestrales,producción vegetal:glosario de nombres de hortalizas,hortalizas frescas:raíces,bulbos y tubérculos,cuadro nº 1830

(1)
TERM peen

Reference Glossarium EUROSTAT,1993

Note {DOM} driemaandelijkse statistieken,plantaardige produktie:lijst met namen van groenten,verse groenten:wortelen en knollen,tabel nr.1830



Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 130
Grading comment
AU NATUREL : BLANCHEREN
Ik heb dit gehoord van een bekende kok

2 days 17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rauwe worteltjes


Explanation:
(eventueel geraspte worteltjes ?)
In Maria Moliner staat : al natural : con su aspecto natural. Refiriendose a frutos en conserva, se aplica a los que se preparan enteros o partidos en pedazos grandes, banados solo en un almibar claro si se trata de frutos, o en su propio jugo si se trata de frutos como el tomate.

Nu gaat het hier waarschijnlijk niet om groenten uit blik, maar er staat nergens iets vermeld over blancheren.

En ik zou worteltjes zetten ipv peentjes. Peentjes klinkt zéér Hollands voor een Belg. Tenzij je zeker weet natuurlijk dat enkel Nederlanders dit menu zullen lezen.

Inez Falleyn
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish