KudoZ home » Spanish to Dutch » Other

ademas de las consabidas montanas rusas, entonces una gran novedad,...

Dutch translation: afgezien van de overbekende achtbaan, in die tijd een groot nieuwtje


17:23 Mar 16, 2002
Spanish to Dutch translations [Non-PRO]
Spanish term or phrase: ademas de las consabidas montanas rusas, entonces una gran novedad,...
Luego, aun antes de que empezara a edificarse el Ensanche, se habian ido construyendo en el paseo de Gracia restaurantes, teatros, jardines publicos, fuentes, y un parque de atracciones que contaba con un lago artificial y un poligono de tiro de pistola, ademas de las consabidas montanas rusas, entonces una gran novedad, y varios tiovivos.
saski
Dutch translation:afgezien van de overbekende achtbaan, in die tijd een groot nieuwtje
Explanation:
Consabido betekent zoveel als zeer bekend of welbekend

Voor nieuwtje zou je ook kunnen denken aan primeur, hoewel dat niet helemaal hetzelfde is.

Ref: Van Dale
Selected response from:

Martijn Naarding
Spain
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5afgezien van de overbekende achtbaan, in die tijd een groot nieuwtje
Martijn Naarding
4evenals de bekende achtbanen, in die tijd een nieuwe attractie,Sig


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
afgezien van de overbekende achtbaan, in die tijd een groot nieuwtje


Explanation:
Consabido betekent zoveel als zeer bekend of welbekend

Voor nieuwtje zou je ook kunnen denken aan primeur, hoewel dat niet helemaal hetzelfde is.

Ref: Van Dale

Martijn Naarding
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 60

1 day15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
evenals de bekende achtbanen, in die tijd een nieuwe attractie,


Explanation:
consabido= bekend
Voor "entonces una gran novedad" zou ik kiezen voor de iets vrijere vertaling:
"in die tijd een nieuwe attractie"

Sig