KudoZ home » Spanish to Polish » Bus/Financial

5S /gestión visual

Polish translation: program 5S


16:59 Dec 3, 2003
Spanish to Polish translations [PRO]
Bus/Financial
Spanish term or phrase: 5S /gestión visual
z kontekstu wynika, ze to metody zarzadzania czy cos podobnego
RafaLee
Australia
Polish translation:program 5S
Explanation:
Jest to grupa technik promujących organizację miejsca pracy, zapewniających przynależność do wymaganych standardów i tworzących chęć do ciągłego usprawniania. Jest to podstawa do zmian w organizacji i standaryzacji
na której mogą być budowane wszelkie ulepszenia. Chociaż często 5S nazywane jest gospodarowaniem, znaczy ono dużo więcej. Jest to metoda systematycznego uczenia się dyscypliny, standaryzacji i dążenia do perfekcji


Co to jest 5S? - seiri – pozbycie się wszystkich zbędnych rzeczy
- seiton – ustalenie miejsca i limitów
- seiso – wyczyszczenie stanowiska pracy
- seiketsu – określenie standardów
- shitsuke – przestrzeganie standardów

==========================
Koncepcja 5S stanom podstawę do transformacji zachowań pracowników. Japońscy specjaliści w dziedzinie szkoleń z zakresu problematyki jakości określają 5S jako połączenie dobrych zwyczajów wywodzących się z tradycyjnych sposobów utrzymania higieny w domu . Japońskim pracownikom nie sprawia problemu aktywne uczestnictwo w ulepszaniu jakości, ponieważ przenoszą uzyskaną wiedzę z domu i szkoły do miejsca pracy.
Określenie .5 S" pochodzi od japońskich słów:
• seiri - organizacja - tłumaczona jako właściwe przygotowanie miejsca, sposobu i narzędzi pracy (z eliminacją wszystkiego co zbędne),
• seiton - porządek - rozumiany jako ład obejmujący miejsce i sposób pracy oraz przygotowanie wszelkich wymaganych narzędzi w sposób umożliwiający larwę i szybkie ich wykorzystanie,
• seiso - czystość - zachowanie porządku w miejscu pracy poznające na zwiększenie bezpieczeństwa pracy, kontroli działania urządzeń oraz odpowie-dzialność za powierzane pracownikowi środki produkcji,
• seiketsu - utrwalanie - przypominanie pracownikom o ich powinnościach co do dbałości o zachowanie wykorzystywanych narzędzi i urządzeń dobrym stanie, utrzymanie ładu i porządku w miejscu pracy, co jest nieodzowne w procesie totalnego usprawniania jakości.
• shitsuke - dyscyplina - stosowanie się pracowników do zasad przyjętych w organizacji oraz samodzielne eliminowanie złych zwyczajów, szkolenie pracowników, aby wykonywali powierzone im obowiązki samodzielnie i z zadowoleniem.
Wszystkie elementy 5S tworzą jedną spójną całość i mogą być stosowane w ujęciu całościowym.
Selected response from:

lim0nka
United Kingdom
Grading comment
limonko, jestes wielka. Tyle ze zostalo jeszcze gestion visual. Ale to moja wina, nie nalezalo wkladac dwoch pytan w jedno.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5visual management
Miroslawa Jodlowiec
3 +1program 5S
lim0nka


Discussion entries: 1





  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
5S /gestión visual
program 5S


Explanation:
Jest to grupa technik promujących organizację miejsca pracy, zapewniających przynależność do wymaganych standardów i tworzących chęć do ciągłego usprawniania. Jest to podstawa do zmian w organizacji i standaryzacji
na której mogą być budowane wszelkie ulepszenia. Chociaż często 5S nazywane jest gospodarowaniem, znaczy ono dużo więcej. Jest to metoda systematycznego uczenia się dyscypliny, standaryzacji i dążenia do perfekcji


Co to jest 5S? - seiri – pozbycie się wszystkich zbędnych rzeczy
- seiton – ustalenie miejsca i limitów
- seiso – wyczyszczenie stanowiska pracy
- seiketsu – określenie standardów
- shitsuke – przestrzeganie standardów

==========================
Koncepcja 5S stanom podstawę do transformacji zachowań pracowników. Japońscy specjaliści w dziedzinie szkoleń z zakresu problematyki jakości określają 5S jako połączenie dobrych zwyczajów wywodzących się z tradycyjnych sposobów utrzymania higieny w domu . Japońskim pracownikom nie sprawia problemu aktywne uczestnictwo w ulepszaniu jakości, ponieważ przenoszą uzyskaną wiedzę z domu i szkoły do miejsca pracy.
Określenie .5 S" pochodzi od japońskich słów:
• seiri - organizacja - tłumaczona jako właściwe przygotowanie miejsca, sposobu i narzędzi pracy (z eliminacją wszystkiego co zbędne),
• seiton - porządek - rozumiany jako ład obejmujący miejsce i sposób pracy oraz przygotowanie wszelkich wymaganych narzędzi w sposób umożliwiający larwę i szybkie ich wykorzystanie,
• seiso - czystość - zachowanie porządku w miejscu pracy poznające na zwiększenie bezpieczeństwa pracy, kontroli działania urządzeń oraz odpowie-dzialność za powierzane pracownikowi środki produkcji,
• seiketsu - utrwalanie - przypominanie pracownikom o ich powinnościach co do dbałości o zachowanie wykorzystywanych narzędzi i urządzeń dobrym stanie, utrzymanie ładu i porządku w miejscu pracy, co jest nieodzowne w procesie totalnego usprawniania jakości.
• shitsuke - dyscyplina - stosowanie się pracowników do zasad przyjętych w organizacji oraz samodzielne eliminowanie złych zwyczajów, szkolenie pracowników, aby wykonywali powierzone im obowiązki samodzielnie i z zadowoleniem.
Wszystkie elementy 5S tworzą jedną spójną całość i mogą być stosowane w ujęciu całościowym.



    Reference: http://www.menedzer.gazeta.pl/szkolenia/szkolenie.html?szkol...
    Reference: http://slimak.sciaga.pl/prace/praca/15330.htm
lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 61
Grading comment
limonko, jestes wielka. Tyle ze zostalo jeszcze gestion visual. Ale to moja wina, nie nalezalo wkladac dwoch pytan w jedno.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek
2 hrs
  -> dziêki :)

20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
5S /gestión visual
visual management


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 26 mins (2003-12-03 17:25:56 GMT)
--------------------------------------------------

zarzad rzeczywisty lub kierownictwo/zarzadzanie rzeczywiste

--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2003-12-03 17:28:12 GMT)
--------------------------------------------------

zarzad rzeczywisty lub kierownictwo/zarzadzanie rzeczywiste

Rozliczyć kataryniarza Za kampanię przeciw braciom Kaczyńskim należy rozliczyć
nie formalne, lecz rzeczywiste kierownictwo publicznej telewizji, czyli SLD. ...

www.nowe-panstwo.pl/np_26_2001/26_spis_tresci.htm

--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2003-12-03 17:28:37 GMT)
--------------------------------------------------

Wolnomularstwo w Polsce stanowi element rozległej struktury międzynarodowej,
której rzeczywiste kierownictwo pozostaje nieznane. ...

www.iyp.org/polish/history/antypolonizmy/ ksiazki_102.html

--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2003-12-03 17:29:23 GMT)
--------------------------------------------------

pozyskać najszersze warstwy proletariatu dla swej politycznej akcji masowej i jeśli
chce ona przejąć i utrzymać rzeczywiste kierownictwo ruchu masowego ...

www.marxists.org/polski/luksemburg/ 1906/strajk-masowy/06.htm -

--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2003-12-03 17:30:12 GMT)
--------------------------------------------------

rzeczywiste kierownictwo przewija sie w tym przykladach

Miroslawa Jodlowiec
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8