KudoZ home » Spanish to Polish » Chemistry; Chem Sci/Eng

No contiene CFC

Polish translation: Nie zawiera chlorofluorokabronu


16:26 Dec 10, 2003
Spanish to Polish translations [PRO]
Chemistry; Chem Sci/Eng
Spanish term or phrase: No contiene CFC
No contiene CFC
laura
Polish translation:Nie zawiera chlorofluorokabronu
Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2003-12-10 16:41:40 GMT)
--------------------------------------------------

Jest dość prawdopodobne, że chlorofluorokarbon (CFC) używany przez przemysł i obecny w aerozolach niszczy ozon, ale w ilościach tak maleńkich
insect.eu.org/kologii.htm
----------------
Dziuraozonowa - Cała ten problem jest pozorny, jak zwykle chodzi o pieniądze.Jest bardzo prawdopodobne, że chlorofluorokarbon (CFC) używany przez
gaja.res.pl/poglady.htm
Selected response from:

Maciej Andrzejczak
Poland
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Nie zawiera chlorofluorokabronu
Maciej Andrzejczak
5 +1Nie zawiera freonów
leff
4 +1Nie zawiera CFC
EstEnter


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Nie zawiera chlorofluorokabronu


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2003-12-10 16:41:40 GMT)
--------------------------------------------------

Jest dość prawdopodobne, że chlorofluorokarbon (CFC) używany przez przemysł i obecny w aerozolach niszczy ozon, ale w ilościach tak maleńkich
insect.eu.org/kologii.htm
----------------
Dziuraozonowa - Cała ten problem jest pozorny, jak zwykle chodzi o pieniądze.Jest bardzo prawdopodobne, że chlorofluorokarbon (CFC) używany przez
gaja.res.pl/poglady.htm

Maciej Andrzejczak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lim0nka: chlorofluorokaRBonu, albo po prostu CFC // bardzo prawdopodobne, natomiast jeœli jest to t³umaczenie dla ludzi zorientowanych w temacie, wystarczy³oby samo CFC
16 mins
  -> dziêki, zdaje siê, ¿e askerce chodzi³o m.in o rozszyfrowanie skrótu...

agree  bartek
160 days

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Nie zawiera CFC


Explanation:
nie zawiera CFC

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2003-12-10 16:46:57 GMT)
--------------------------------------------------

Para las informaciones en un paquete de algun producto es suficiente usar la abreviacion CFC (lo que quiee decir: chlorofluorokarbon)

RODZAJE SUBSTANCJI ZANIECZYSZCZAJĄCYCH WPROWADZANYCH DO POWIETRZA OBJĘTYCH OPŁATAMI ORAZ JEDNOSTKOWE STAWKI OPŁAT

Chlorowcopochodne węglowodorów: CFC-11, CFC-12, CFC-13, CFC-111, CFC-112, CFC-113, CFC-l14, CFC-115, CFC-211, CFC-212, CFC-213, CFC-214, CFC-215, CFC-216, CFC-217

www.mos.gov.pl/1akty_prawne/obwieszczenia_ms/ 03.50.782.shtml

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2003-12-10 16:47:06 GMT)
--------------------------------------------------

Para las informaciones en un paquete de algun producto es suficiente usar la abreviacion CFC (lo que quiee decir: chlorofluorokarbon)

RODZAJE SUBSTANCJI ZANIECZYSZCZAJĄCYCH WPROWADZANYCH DO POWIETRZA OBJĘTYCH OPŁATAMI ORAZ JEDNOSTKOWE STAWKI OPŁAT

Chlorowcopochodne węglowodorów: CFC-11, CFC-12, CFC-13, CFC-111, CFC-112, CFC-113, CFC-l14, CFC-115, CFC-211, CFC-212, CFC-213, CFC-214, CFC-215, CFC-216, CFC-217

www.mos.gov.pl/1akty_prawne/obwieszczenia_ms/ 03.50.782.shtml

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2003-12-10 16:47:36 GMT)
--------------------------------------------------

Para las informaciones en un paquete de algun producto es suficiente usar la abreviacion CFC (lo que quiee decir: chlorofluorokarbon)

RODZAJE SUBSTANCJI ZANIECZYSZCZAJĄCYCH WPROWADZANYCH DO POWIETRZA OBJĘTYCH OPŁATAMI ORAZ JEDNOSTKOWE STAWKI OPŁAT

Chlorowcopochodne węglowodorów: CFC-11, CFC-12, CFC-13, CFC-111, CFC-112, CFC-113, CFC-l14, CFC-115, CFC-211, CFC-212, CFC-213, CFC-214, CFC-215, CFC-216, CFC-217

www.mos.gov.pl/1akty_prawne/obwieszczenia_ms/ 03.50.782.shtml

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 29 mins (2003-12-10 17:56:06 GMT)
--------------------------------------------------

Para las informaciones en un paquete de algun producto es suficiente usar la abreviacion CFC (lo que quiee decir: chlorofluorokarbon)

RODZAJE SUBSTANCJI ZANIECZYSZCZAJĄCYCH WPROWADZANYCH DO POWIETRZA OBJĘTYCH OPŁATAMI ORAZ JEDNOSTKOWE STAWKI OPŁAT

Chlorowcopochodne węglowodorów: CFC-11, CFC-12, CFC-13, CFC-111, CFC-112, CFC-113, CFC-l14, CFC-115, CFC-211, CFC-212, CFC-213, CFC-214, CFC-215, CFC-216, CFC-217

www.mos.gov.pl/1akty_prawne/obwieszczenia_ms/ 03.50.782.shtml


    www.alab.com.pl/jouan_wirowki_szybko.html (and other)
EstEnter
Netherlands
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  danmar
30 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Nie zawiera freonów


Explanation:
To najbardziej zrozumiałe dla zwyczajnego człowieka i bez problemów kojarzy mu się z dziurą ozonową.

"Freony, pochodne chlorowcowe węglowodorów nasyconych, zawierające w cząsteczce jednocześnie atomy fluoru i chloru, niekiedy także bromu, np. dichlorodifluorometan CCl2F2 (F-12), dichlorotetrafluoroetan C2Cl2F4 (F-114). Niższe freony mają dużą prężność pary w niskich temperaturach i duże ciepło parowania, są bezwonne lub mają zapach eteru, pozbawione barwy, nietrujące i niepalne, nie powodują korozji metali, są łatwe do skroplenia, odznaczają się małym napięciem powierzchniowym i lepkością."

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 20 mins (2003-12-10 19:47:22 GMT)
--------------------------------------------------

\"Jest przyjazny środowisku ponieważ nie zawiera freonów.\"
[http://www.topchem.com.pl/srod.htm]

\"Sprężarka napędzana jest przez silnik, spręża czynnik chłodniczy, który jest w stanie gazowym nie zagraża zaś środowisku i nie zawiera freonów\"
[http://wm.atr.bydgoszcz.pl/kmrip/Studenci/DIAGNOSTYKA/12 DT ...]

\"WŁAŚCIWOŚCI. Słaba lepkość zapewnia dobrą i głęboką penetrację.
Duża płynność. Nie zawiera freonów.\"
[http://www.structum.com.pl/hydrotechnika/drizoro/68.htm]

\"Jest mocna, sztywna, ale zadziwiająco lekka. Nie zawiera freonów.\"
[http://www.miko-spzoo.pl/cenniki/piankowe.xls]


    Reference: http://wiem.onet.pl/wiem/009262.html
leff
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 213

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anna Bittner
10 days