KudoZ home » Spanish to Polish » Construction / Civil Engineering

cata

Polish translation: odkrywka


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:cata
Polish translation:odkrywka
Entered by: Tradpol

08:24 Feb 21, 2012
Spanish to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / budownictwo
Spanish term or phrase: cata
Gdyby była mowa o winie, nie miałabym problemu...

Kontekst:
La realización de studios y caracterización del terreno de todo tipo, geotécnica, geológica, hidrológica, geomecánica y otras; por medio de catas, penetraciones dinámicas, sondeos, calictadas...
Tradpol
Poland
odkrywka
Explanation:
Tak bym powiedziała.

http://www.construmatica.com/construpedia/Cata
Selected response from:

Marta Maslowska
Poland
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1wiercenie i wykopy próbne
Ossetta
4 +1odkrywka
Marta Maslowska
4szybik
Marlena Trelka


  

Answers


59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
odkrywka


Explanation:
Tak bym powiedziała.

http://www.construmatica.com/construpedia/Cata

Marta Maslowska
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24
Grading comment
Dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  IwonaASzymaniak
50 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
wiercenie i wykopy próbne


Explanation:
to synonim calicata
http://tadmon5860.blogspot.com/2008/09/elaboracin-de-una-cal...

ale można to obejść
mówi się o wykopach i wierceniach próbnych, jedno możemy potraktowac jako wykopy próbne, drugie jako wiercenia próbne...

43.13. WYKONYWANIE WYKOPÓW I WIERCEŃ GEOLOGICZNO-INŻYNIERSKICH
43.13.Z

Podklasa ta obejmuje:
wykopy i wiercenia próbne mające na celu badanie mechaniki gruntu dla celów budowlanych, geofizycznych, geologicznych i podobnych.

Projektowanie ... Wiercenie próbne, odkrywka lub inny otwór badawczy. Pobieranie próbek ...



Ossetta
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 206

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Paulistano
3 hrs
  -> :)

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
szybik


Explanation:
zgodnie ze słownikiem technicznym szybik poszukiwawczy. Jest to pojęcie z zakresu górnictwa, tu użyłabym samego szybika.

Example sentence(s):
  • http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=szybik%2C+opis+terenu&source=web&cd=4&ved=0CD0QFjAD&url=http%3A%2F%2Fkarnet.up.wroc.pl%2F~kajewski%2Fdydaktyka%2Fmechgrun%2Fzasady.pdf&ei=8YFDT7__GpS7hAeN2P3EBQ&usg=AFQjCNG_7qDurA6vPKzwjCaBAYNk5cUh2g&cad=rja
Marlena Trelka
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 121