KudoZ home » Spanish to Polish » Mechanics / Mech Engineering

Cilindros entradores

Polish translation: wałki podające


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:Cilindros entradores
Polish translation:wałki podające
Entered by: Kasia Platkowska

21:01 Nov 15, 2008
Spanish to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Linia do produkcji waty
Spanish term or phrase: Cilindros entradores
Kontekst:

"Limpiar cilindros entradores". Znalazazłam na sieci takie wyrażenie jak "wałek podający" i sądzę, że to może być to, ale nie jestem pewna. Po angielsku to "in-feed cylinder".

Będę niezmiernie wdzięczna za wszelkie sugestie.
Olga Furmanowska
Spain
wałki podające
Explanation:
Moim zdaniem lepszym określeniem jest sugerowany przez Ciebie "wałek podający". Jest to element doprowadzający materiał (np. w drukarkach może być to wałek podający papier:
"W miarę jak bęben światłoczuły obraca się, wchodzi w kontakt z wałkiem podającym - jednocześnie papier z tacy jest podawany pomiędzy te dwie powierzchnie. Wałek podający ładuje papier niewielkim ładunkiem, żeby toner, który pozostał na bębnie światłoczułym, przylgnął teraz do papieru. (W tym momencie toner nie jest jednak związany z papierem, mógłby z niego spaść w razie potrzęsienia kartką".

Istnieją więc wałki podające i odbierające dany materiał z maszyny. To moja sugestia.

Przykładów jest mnóstwo.

Oto inny przykład wałka podającego w innego rodzaju maszynie:

"Dwugłowicowa zszywarka GTS



ZALETY;
* Łatwe przestawianie dla jednego i dwóch kawałków.
* Odstęp pasów podających jest regulowany, by wprowadzić różne arkusze
* Zmotoryzowane ustawianie głowic i pasów podających, umożliwia szybką zmianę .
* Operacje regulacji kierowane sterownikiem z pamięcią programowalną .
* Panel operacyjny umożliwia łatwą obsługę, dzięki ekranowi dotykowemu .
* Możliwość szycia pojedynczego, podwójnego i mieszanego .
* Prosta instalacja nie wymaga wykwalifikowanego pracownika .
Głowica szyjąca wykonana ze specjalnego, precyzyjnie oszlifowanego materiału,
przystosowana dla dużej szybkości szyjącej.
Hydraulicznie podnoszący się stół, kontrolowany przez przełącznik nożny,
zapewnia odpowiednią wysokość pracy .
Gumowy wałek podający jest zaprojektowany dla wysokiej jakości kolorowych powierzchni.
Zabezpiecza powierzchnię przed uszkodzeniem podczas podawania do szycia .
Inteligentny panel operacyjny z eliminacją uszkodzeń . Typ serwisu (2400s, 3000s)
z funkcją pamięci zapisującą każdy parametr dla każdego zamówienia.
Automatyczny wyrzutnik dostarcza odliczoną porcję kartonów "

Selected response from:

Kasia Platkowska
Spain
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4wałki podające
Kasia Platkowska
2wałek doprowadzającyAgaWrońska


  

Answers


14 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
wałek doprowadzający


Explanation:
Ja bym to prztłumaczyła jako "doprowadzający", tak się zwykle tłumaczy elementy typu "entrador" albo "infeed"
ale jest to tylko sugestia

AgaWrońska
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 23

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wałki podające


Explanation:
Moim zdaniem lepszym określeniem jest sugerowany przez Ciebie "wałek podający". Jest to element doprowadzający materiał (np. w drukarkach może być to wałek podający papier:
"W miarę jak bęben światłoczuły obraca się, wchodzi w kontakt z wałkiem podającym - jednocześnie papier z tacy jest podawany pomiędzy te dwie powierzchnie. Wałek podający ładuje papier niewielkim ładunkiem, żeby toner, który pozostał na bębnie światłoczułym, przylgnął teraz do papieru. (W tym momencie toner nie jest jednak związany z papierem, mógłby z niego spaść w razie potrzęsienia kartką".

Istnieją więc wałki podające i odbierające dany materiał z maszyny. To moja sugestia.

Przykładów jest mnóstwo.

Oto inny przykład wałka podającego w innego rodzaju maszynie:

"Dwugłowicowa zszywarka GTS



ZALETY;
* Łatwe przestawianie dla jednego i dwóch kawałków.
* Odstęp pasów podających jest regulowany, by wprowadzić różne arkusze
* Zmotoryzowane ustawianie głowic i pasów podających, umożliwia szybką zmianę .
* Operacje regulacji kierowane sterownikiem z pamięcią programowalną .
* Panel operacyjny umożliwia łatwą obsługę, dzięki ekranowi dotykowemu .
* Możliwość szycia pojedynczego, podwójnego i mieszanego .
* Prosta instalacja nie wymaga wykwalifikowanego pracownika .
Głowica szyjąca wykonana ze specjalnego, precyzyjnie oszlifowanego materiału,
przystosowana dla dużej szybkości szyjącej.
Hydraulicznie podnoszący się stół, kontrolowany przez przełącznik nożny,
zapewnia odpowiednią wysokość pracy .
Gumowy wałek podający jest zaprojektowany dla wysokiej jakości kolorowych powierzchni.
Zabezpiecza powierzchnię przed uszkodzeniem podczas podawania do szycia .
Inteligentny panel operacyjny z eliminacją uszkodzeń . Typ serwisu (2400s, 3000s)
z funkcją pamięci zapisującą każdy parametr dla każdego zamówienia.
Automatyczny wyrzutnik dostarcza odliczoną porcję kartonów "




    Reference: http://www.paker.eu/index.php?ln=pl&link=oferta&tool_group=s...
Kasia Platkowska
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 102
Grading comment
Dziękuję.