International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » Spanish to Romanian » Automotive / Cars & Trucks

conducción racional

Romanian translation: condus raţional


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:conducción racional
Romanian translation:condus raţional
Entered by: Sigina

11:59 Nov 20, 2008
Spanish to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / soferi camioane grele
Spanish term or phrase: conducción racional
Este vorba de orele de conducere pe care le ia soferul pentru camionul greu, de transport marfa.

"Realizar prácticas de conducción económica y racional." Moderată?...Rezonabilă?
Sigina
Romania
condus raţional
Explanation:
stil de condus rational

Evenimentul.ro › Auto › Cum putem micşora consumul de combustibil? (I)20 Oct 2008 ... In primul rind, adoptati un stil de condus rational! Nu conduceti "sportiv" daca ... În primul rînd, adoptaţi un stil de condus raţional! ...
www.evenimentul.ro/articol/cum-putem-micsora-consumul-de-co... - 41k - În Cache - Pagini similare

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2008-11-20 12:11:03 GMT)
--------------------------------------------------

Analiza CIA privind SOVIETIZAREA: ZIUALui Maniu si Bratianu, cei mai cunoscuti lideri politici ai natiunii, li s-au asigurat pozitii de responsabilitate intr-un stat condus rational. ...
www.ziua.ro/display.php?id=240114&data=2008-07-12 - 52k - În Cache - Pagini similare


Servicii Ford - Sfaturi Utile - Cum putem micsora consumul de ...In primul rand, adoptati un stil de condus rational ! Nu conduceti "sportiv" daca doriti un consum mic! Schimbati vitezele mai devreme, tinand motorul la ...
www.ford.ro/index,98,700 - 29k - În Cache - Pagini similare

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2008-11-20 12:12:24 GMT)
--------------------------------------------------

Al doilea link n-are nicio treaba....l-am copiat din greseala :-)
Selected response from:

C. Roman
Spain
Grading comment
Mulţumesc, Consuela! o "jaula de ardilla", jeje! nu am auzit, spre ruşinea mea, de condus raţional deşi sunt şoferiţă!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4condus raţional
C. Roman
4conducere prudentă
Ana Andronache


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
condus raţional


Explanation:
stil de condus rational

Evenimentul.ro › Auto › Cum putem micşora consumul de combustibil? (I)20 Oct 2008 ... In primul rind, adoptati un stil de condus rational! Nu conduceti "sportiv" daca ... În primul rînd, adoptaţi un stil de condus raţional! ...
www.evenimentul.ro/articol/cum-putem-micsora-consumul-de-co... - 41k - În Cache - Pagini similare

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2008-11-20 12:11:03 GMT)
--------------------------------------------------

Analiza CIA privind SOVIETIZAREA: ZIUALui Maniu si Bratianu, cei mai cunoscuti lideri politici ai natiunii, li s-au asigurat pozitii de responsabilitate intr-un stat condus rational. ...
www.ziua.ro/display.php?id=240114&data=2008-07-12 - 52k - În Cache - Pagini similare


Servicii Ford - Sfaturi Utile - Cum putem micsora consumul de ...In primul rand, adoptati un stil de condus rational ! Nu conduceti "sportiv" daca doriti un consum mic! Schimbati vitezele mai devreme, tinand motorul la ...
www.ford.ro/index,98,700 - 29k - În Cache - Pagini similare

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2008-11-20 12:12:24 GMT)
--------------------------------------------------

Al doilea link n-are nicio treaba....l-am copiat din greseala :-)

C. Roman
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Mulţumesc, Consuela! o "jaula de ardilla", jeje! nu am auzit, spre ruşinea mea, de condus raţional deşi sunt şoferiţă!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ana Andronache: merge, merge! ^_^
5 mins
  -> Mersi!

agree  anamaria bulgariu
1 hr
  -> Mersi!

agree  Iosif JUHASZ
4 hrs
  -> Mersi!

agree  Tradeuro Language Services
2 days5 hrs

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
conducere prudentă


Explanation:
cred ca asta e ideea...

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2008-11-20 12:13:08 GMT)
--------------------------------------------------

sinonime pt racional:

racional
Sinónimos
adjetivo
1) fundado: fundado, razonado, legítimo, procedente, derecho, especulativo
2) justo: justo, equitativo, exacto, ecuánime, lógico, razonable, sensato, coherente, pertinente, apropiado, correcto
3) plausible: plausible, probable, bueno
4) evidente: evidente, claro, cierto, incuestionable, natural, normal
Antónimos
adjetivo
irracional: irracional, improcedente

Din această lista, "sensato" mi se pare cel mai apropiat ca sens, iar in română l-aş traduce prin "prudent" în acest context. "Înţelept" ar fi potrivit în altă situaţie (conducere înţeleaptă se referă la guvernare, cârmuire).

Ana Andronache
Belgium
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 35
Notes to answerer
Asker: Mulţumesc mult.