KudoZ home » Spanish to Romanian » Automotive / Cars & Trucks

discos de registro

Romanian translation: foi de înregistrare (tahograf)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:discos de registro
Romanian translation:foi de înregistrare (tahograf)
Entered by: Sigina

12:14 Nov 20, 2008
Spanish to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / soferi camioane grele
Spanish term or phrase: discos de registro
Tot soferi de camioane...

Mă interesează cum le spune la "discos de registro"...

"Realizar las operaciones siguientes en relación con el tacógrafo. Ponerlo en funcionamiento al hacerse cargo del vehículo. Cumplimentar los discos de registro. Conectar los dispositivos de registro."

Mulţumesc!
Sigina
Romania
foi de înregistrare
Explanation:
totuşi, în original nu avem "disco-diagrama del tacógrafo", ci "discos de registro".

Tahograful digital este un tahograf cu memorie care nu utilizează ***foi de înregistrare***.

Principala diferenţă dintre tahografe analoage şi cele digitale apare la modul de înregistrare. În timp ce tahografele analoage înregistreaza activităţile conducătorilor auto pe diagrame pe o perioadă de 24 de ore, cele digitale înregistreaza activităţile conducătorilor auto în memoria tahografului, timp de 365 de zile.

http://ro.wikipedia.org/wiki/Tahograf

Art. 9. - Operatorii de transport rutier au următoarele obligaţii:

a) să monteze, prin agenţi economici autorizaţi, aparate de control (tahografe) omologate la autovehiculele rutiere pe care le utilizează;
b) să nu permită plecarea în cursă a autovehiculelor care au aparatul de control defect, nesigilat sau fără suficiente foi de înregistrare pentru efectuarea întregului parcurs al transportului;
c) să verifice pe ***foile de înregistrare*** sau pe cartelele conducătorilor auto utilizate modul în care aceştia respectă prevederile prezentei ordonanţe privind perioadele de conducere, de odihnă şi de repaus şi să ia măsurile necesare pentru a împiedica repetarea unor nereguli în acest sens;

http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=3190...



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-11-20 13:15:01 GMT)
--------------------------------------------------

C. Dispozitive de inregistrare
1. Generalitati
a) In orice aparat, oricare ar fi ***forma foii de inregistare (banda sau disc)***, trebuie prevazut un reper care sa permita o asezare corecta a foii de inregistrare, astfel incit ora indicata de ceas sa corespunda cu ora inscrisa pe foaie.

http://tachoanalyser.lx.ro/legislatie.htm
Selected response from:

Ana Andronache
Belgium
Grading comment
qué fuerte! gracias!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2foi de înregistrare
Ana Andronache
3 +1diagrama / diagrama tacograf
Ioana Corina Pop
Summary of reference entries provided
tahografe
Ana Andronache

  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
diagrama / diagrama tacograf


Explanation:
Los discos de registro controlan el estado del camión, las condiciones de la conducción y la legalidad del chófer del camión y de su vehículo. Diagramele tacograf au acelasi rol, din cate am citit...

--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2008-11-20 12:48:37 GMT)
--------------------------------------------------

scuze, taHograf, nu taCograf... explicatia data de ana este perfecta


    Reference: http://dexonline.ro/search.php?cuv=diagrama
    Reference: http://www.jurnalul.ro/articole-online/434/camionagiii-au-bl...
Ioana Corina Pop
France
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 19

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  C. Roman: tahograf
0 min

55 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
foi de înregistrare


Explanation:
totuşi, în original nu avem "disco-diagrama del tacógrafo", ci "discos de registro".

Tahograful digital este un tahograf cu memorie care nu utilizează ***foi de înregistrare***.

Principala diferenţă dintre tahografe analoage şi cele digitale apare la modul de înregistrare. În timp ce tahografele analoage înregistreaza activităţile conducătorilor auto pe diagrame pe o perioadă de 24 de ore, cele digitale înregistreaza activităţile conducătorilor auto în memoria tahografului, timp de 365 de zile.

http://ro.wikipedia.org/wiki/Tahograf

Art. 9. - Operatorii de transport rutier au următoarele obligaţii:

a) să monteze, prin agenţi economici autorizaţi, aparate de control (tahografe) omologate la autovehiculele rutiere pe care le utilizează;
b) să nu permită plecarea în cursă a autovehiculelor care au aparatul de control defect, nesigilat sau fără suficiente foi de înregistrare pentru efectuarea întregului parcurs al transportului;
c) să verifice pe ***foile de înregistrare*** sau pe cartelele conducătorilor auto utilizate modul în care aceştia respectă prevederile prezentei ordonanţe privind perioadele de conducere, de odihnă şi de repaus şi să ia măsurile necesare pentru a împiedica repetarea unor nereguli în acest sens;

http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=3190...



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-11-20 13:15:01 GMT)
--------------------------------------------------

C. Dispozitive de inregistrare
1. Generalitati
a) In orice aparat, oricare ar fi ***forma foii de inregistare (banda sau disc)***, trebuie prevazut un reper care sa permita o asezare corecta a foii de inregistrare, astfel incit ora indicata de ceas sa corespunda cu ora inscrisa pe foaie.

http://tachoanalyser.lx.ro/legislatie.htm


Ana Andronache
Belgium
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 35
Grading comment
qué fuerte! gracias!!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iosif JUHASZ
3 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Tradeuro Language Services
2 days4 hrs
  -> Mulţumesc!




Reference comments


30 mins
Reference: tahografe

Reference information:
Tahografele sunt aparate care se monteaza la bordul autovehiculelor. Destinatia lor este de a monitoriza activitatea soferilor si autovehiculului. ***Datele si informatiile tahografului sunt inscriptionate pe un suport de hârtie speciala, mecano-sensibila, denumita diagrama tahograf.*** Pe diagrama sunt inscriptionate urmatoarele date:

Ø Viteza de deplasare;

Ø Timpul de conducere, alte activitati, repaus si odihna;

Ø Distanta parcursa;

Ø Optional se pot inscriptiona si alte activitati (contorizare combustibil, functionare macara, sirena), cu o echipare corespunzatoare.
____________________________________________________

http://www.tahoservice.ro/Legislatie/pagini/11.html

Nu ştiu dacă "diagrama tahograf" are vreo legătură cu "discos de registro"...
Aş fi tradus prin "plăci de inscripţionare", dar n-am găsit referinţe convingătoare... :-(


http://tahografe.leal.ro/taho.html#

Ana Andronache
Belgium
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 35
Note to reference poster
Asker: Mulţumesc Ana, asta trebuie să fie, numai că nu voiam să mă repet cu tahograful...