KudoZ home » Spanish to Romanian » Education / Pedagogy

Jefa de Estudios

Romanian translation: Şef de studii


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:Jefa de Estudios
Romanian translation:Şef de studii
Entered by: Sigina

20:31 Nov 27, 2008
Spanish to Romanian translations [PRO]
Education / Pedagogy
Spanish term or phrase: Jefa de Estudios
Coordonatoare de studii/cursuri?... Nu am idee..
EL HORARIO DE ATENCIÓN AL PÚBLICO:
Directora.- LUNES, MARTES Y VIERNES de 9:30 h a10:30h
Secretaria.- MIÉRCOLES de 9:30 h a 10.30h
Jefa de Estudios.- JUEVES de 13:00h. a 14:00h
Sigina
Romania
Sef Sectie Studii /de Studii
Explanation:
sef de studii la catedra, d.s.f., conferentiar, specialist in problemele interconexiunii filosofiei si medicinei : metodologia...

Primul lucru care trebuie sa-l intreprinzi este sa scrii o cerere in forma libera care o prezinti spre semnare si aviz sefului sectiei studii care noteaza...

--------------------------------------------------
Note added at 11 ore (2008-11-28 07:50:41 GMT)
--------------------------------------------------

Pornind de la obiectivul general al inspecţiei şcolare, de evaluarea calităţii ofertei educaţionale şi sprijinirea personalului didactic în îmbunătăţirea calităţii educaţiei, în anul şcolar 2004 – 2005, s-au derulat următoarele tipuri de inspecţii: - asistenţe lecţii (frontale); - asistenţe de revenire; - asistenţe şi interasistenţe; - inspecţii speciale şi curente pentru perfecţionarea prin grade didactice. Asistenţele şi interasistenţele au fost realizate în echipă, director adjunct şi şef de catedră.

--------------------------------------------------
Note added at 11 ore (2008-11-28 08:01:33 GMT)
--------------------------------------------------

Mă numesc Alberto Soria şi sunt Şeful de studii de ESO într-un institut (liceu).
În mod normal toate informaţiile pe care le vei primi în acest moment, sau posterior de la
diriginta de primire, li se comunică parinţilor într-o reuniune şi tuturor elevilor înmatriculaţi
anterior momentului în care te înmatriculezi tu. Verific la ce curs ai fost repartizat de la
serviciul provincial pentru a-ţi adjudica la rândul meu un anume grup şi să văd ce orar ai.
În cadrul orarului, îţi arăt ce tip de materii vei studia de-a lungul cursului, şi în acelaş timp
îţi arăt unde este sala ta de clasă şi unde sunt sălile specifice.

http://dl41.dinaserver.com/hosting/carei.es/documentos/04_je...
Selected response from:

Ana Ghinita
Romania
Grading comment
Şef de studii. Mulţumesc.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Sef Sectie Studii /de Studii
Ana Ghinita
4Director adjunct
Ioana Corina Pop


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Director adjunct


Explanation:
In romana nu exista echivalentul acestui post, care in Spania este tipic invatamantului primar si liceului (E.S.O. - Educación Secundaria Obligatoria), dar nu facultatii. Sef de sectie sau de studii are alte functii, strict legate de domeniul catedrei lui, din cate inteleg din link-ul de mai sus. Functiile unui "jefe de estudios" sunt mai similare celui unui director adjunct (activitati administrative, socio-profesionale, etc). Eu as opta deci mai degraba pentru o adaptare (in loc de traducere) a functiilor acestui post la echivalentul cel mai apropiat in romana, care ar fi cel de director adjunct.

Oricum, iti las aici functiile unui "jefe de estudios", poate apar alte idei:

"La Jefatura de Estudios coordina y vela por la ejecución de las actividades de carácter académico de profesores y alumnos en relación con el Plan Anual de Centro. El Jefe de Estudios coordina, asimismo, todas las actividades de orientación y complementarias de alumnos y profesores. Además son obligaciones del Jefe de Estudios:

- Estructurar y coordinar, agrupamientos y programaciones en las actividades vinculadas a los grupos flexibles y grupos de apoyo e integración así como la organización de los horarios.
- Informar a los Órganos Colegiados y a la dirección sobre el análisis de resultados escolares habidos en cada evaluación y, con ello, sobre el grado de éxito/fracaso alcanzado por el alumnado.
- Coordinar propuestas de evaluación general del Centro, tanto en su vertiente curricular como organizativa.
- Coordinar los servicios de apoyo externo (EATAI, EOE, CEP).
- Fomentar, orientar y coordinar las actividades tutoriales de los profesores velando por el cumplimiento del Proyecto de Centro y el Plan de Centro
- Dinamizar, orientar y coordinar la elaboración del PCC así como sus posibles adecuaciones al contexto sociocultural del alumnado.
- Informar al Director/a, al Órgano competente o a la Administración de las faltas de los profesores y de sus causas. Además expondrá en el tablón de anuncios de la sala de profesores las faltas mensuales de éstos.
- Anotar los retrasos y posibles incidencias horarias. No obstante, habrá que tener en cuenta todo lo regulado en las Instrucciones de principios de curso existentes al respecto. De la misma forma actuará con respecto a las faltas reiterativas de los alumnos, que le serán transmitidas por los tutores y se les informará a los padres.
- Organizar los actos académicos.
- Cualquier otra función que le pueda ser encomendada por el Director/a dentro de su ámbito de competencia.



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-11-27 22:05:14 GMT)
--------------------------------------------------

"Cualquier otra función que le pueda ser encomendada por el Director/a dentro de su ámbito de competencia"
Uitam sa spun ca persoana imediat superioara unui "jefe de estudios" este directorul, deci un motiv in plus sa semene cu un director adjunct.


    Reference: http://www.juntadeandalucia.es/averroes/~23000039/funciones/...
Ioana Corina Pop
France
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Nu poate fi director adjunct, deoarece pentru asta există "subdirectora", mira el enlace: http://www.uvic.cat/eucs/es/organsdegovern.html


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Sef Sectie Studii /de Studii


Explanation:
sef de studii la catedra, d.s.f., conferentiar, specialist in problemele interconexiunii filosofiei si medicinei : metodologia...

Primul lucru care trebuie sa-l intreprinzi este sa scrii o cerere in forma libera care o prezinti spre semnare si aviz sefului sectiei studii care noteaza...

--------------------------------------------------
Note added at 11 ore (2008-11-28 07:50:41 GMT)
--------------------------------------------------

Pornind de la obiectivul general al inspecţiei şcolare, de evaluarea calităţii ofertei educaţionale şi sprijinirea personalului didactic în îmbunătăţirea calităţii educaţiei, în anul şcolar 2004 – 2005, s-au derulat următoarele tipuri de inspecţii: - asistenţe lecţii (frontale); - asistenţe de revenire; - asistenţe şi interasistenţe; - inspecţii speciale şi curente pentru perfecţionarea prin grade didactice. Asistenţele şi interasistenţele au fost realizate în echipă, director adjunct şi şef de catedră.

--------------------------------------------------
Note added at 11 ore (2008-11-28 08:01:33 GMT)
--------------------------------------------------

Mă numesc Alberto Soria şi sunt Şeful de studii de ESO într-un institut (liceu).
În mod normal toate informaţiile pe care le vei primi în acest moment, sau posterior de la
diriginta de primire, li se comunică parinţilor într-o reuniune şi tuturor elevilor înmatriculaţi
anterior momentului în care te înmatriculezi tu. Verific la ce curs ai fost repartizat de la
serviciul provincial pentru a-ţi adjudica la rândul meu un anume grup şi să văd ce orar ai.
În cadrul orarului, îţi arăt ce tip de materii vei studia de-a lungul cursului, şi în acelaş timp
îţi arăt unde este sala ta de clasă şi unde sunt sălile specifice.

http://dl41.dinaserver.com/hosting/carei.es/documentos/04_je...


    Reference: http://www.usm.md/show.aspx?Announce=37
Ana Ghinita
Romania
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 11
Grading comment
Şef de studii. Mulţumesc.