timbre del estado

Swedish translation: statligt märke

Spanish to Swedish translations [PRO]
Law/Patents - Economics / stämpel/sigill
Spanish term or phrase: timbre del estado
Ett dokument från Notarius Publicus i Spanien är utskrivet på papper som är förstämplade (heter det väl?) med "Timbre del Estado". Hur översätter man det?
larserik
Sweden
Swedish translation:statligt märke
Explanation:
Det finns säkert flera gångbara alternativ; här har EU-domstolen valt "statligt märke":

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/SV-ES/TXT/?qid=151980...
Selected response from:

Anna Nielsen
Spain
Grading comment
Tack Anna!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3statligt emblem / statsemblem
Mårten Sandberg
3statligt märke
Anna Nielsen


Discussion entries: 2





  

Answers


13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
statligt märke


Explanation:
Det finns säkert flera gångbara alternativ; här har EU-domstolen valt "statligt märke":

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/SV-ES/TXT/?qid=151980...


Anna Nielsen
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tack Anna!

2 days 17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
statligt emblem / statsemblem


Explanation:
Förlänar en mer officiell karaktär än märke.
Används av prv.


    https://www.prv.se/sv/varumarke/officiella-beteckningar/
Mårten Sandberg
Works in field
Native speaker of: Swedish