KudoZ home » Spanish to Swedish » Law/Patents

juzgado de lo penal

Swedish translation: straffrättslig underrätt


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Spanish term or phrase:juzgado de lo penal
Swedish translation:straffrättslig underrätt
Entered by: Mats Wiman

04:33 Nov 15, 2001
Spanish to Swedish translations [PRO]
Law/Patents
Spanish term or phrase: juzgado de lo penal
En rättsinstans.
Erika Lundgren
straffrättslig underrätt
Explanation:
en slags brottsdomstol
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
Tack, jag såg också det i Eurodicautom. men eftersom jag aldrig har hört det förr, och inte kan hitta något liknande på Internet så är jag fortfarande tveksam.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Tack för poäng!
Mats Wiman
4straffrättslig underrätt
Mats Wiman


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
straffrättslig underrätt


Explanation:
en slags brottsdomstol


    Eurodictautom+MW
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 112
Grading comment
Tack, jag såg också det i Eurodicautom. men eftersom jag aldrig har hört det förr, och inte kan hitta något liknande på Internet så är jag fortfarande tveksam.

1 day 1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Tack för poäng!


Explanation:
Tolkningen stöds av Norstedts men det är möjligt att det finns ett visst namn.
Nu har ju inte vi brottsdomstolar i Sverige men
brottsdomstol borde du kunna använda (som tex för Old bailey i London).

Ge mig hela textstycket så kanske vi kan komman framåt.

Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 112