pressad potatis

Danish translation: kartoffelsne

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:pressad potatis
Danish translation:kartoffelsne
Entered by: Jeanette Brammer

00:44 Jan 17, 2007
Swedish to Danish translations [PRO]
Food & Drink / kogebog
Swedish term or phrase: pressad potatis
"Kasslern får fin smak av att marinera i vin över natten. Servera gärna pressad potatis till."

Det er ikke som kartoffelmos så vidt jeg kan forstå. Men hvad hedder det så på dansk?
Jeanette Brammer
kartoffelsne
Explanation:
Er vist også noget i den retning. Det er kogte kartofler, evt. blandet med andre kogte rodfrugter, der pureres gennem en kartoffelpresser.
Selected response from:

Pernille Chapman
United Kingdom
Grading comment
Jamen, det er jo lige nøjagtigt det, det er. Og jeg var aldrig selv kommet på det ord, så mange tak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4kartoffelsne
Pernille Chapman
4purerede kartofler
Randi Kristensen
4maste kartofler
Susanne Roelands


  

Answers


9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
maste kartofler


Explanation:
Flere hit på google


    dr.dk/Mad/Kokkeopskrifter/RickStein/Meregodtfrahavet/Udsendelse3/190007.htm?wbc_purpose=update%3B - 23k -
Susanne Roelands
Portugal
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 3

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
purerede kartofler


Explanation:
sådan ville jeg nok gøre det. Det lyder godt i en opskrift synes jeg. Prøv at google på det.

Randi Kristensen
Denmark
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kartoffelsne


Explanation:
Er vist også noget i den retning. Det er kogte kartofler, evt. blandet med andre kogte rodfrugter, der pureres gennem en kartoffelpresser.


    Reference: http://www.svinegodt.dk/smcms/Svinegodt/Opskrifter/opskrifts...
Pernille Chapman
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Jamen, det er jo lige nøjagtigt det, det er. Og jeg var aldrig selv kommet på det ord, så mange tak.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search