Växler om toget

Danish translation: omrangerer

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:Växler om toget
Danish translation:omrangerer
Entered by: aic

12:00 May 17, 2006
Swedish to Danish translations [PRO]
Marketing - Idioms / Maxims / Sayings / Indlæg til bogen Superbrands
Swedish term or phrase: Växler om toget
Föreställ dig en ö.
Föreställ dig ett kamratgäng 13-åriga pojkar som har sommarlov.
Vad gör 13-åriga pojkar som bor på öar på sina sommarlov?
De fångar vildkaniner och säljer öronen för 1 kr styck.
De tjuvkikar på badgästflickorna som solar.
De växlar om tåget med socker till Slite så att det dånar in i Visby.
På så vis skiljer de sig inte från pojkarna på fastlandet.
Alla pojkar är desamma.
Det är deras troféer som skiljer sig åt.
Kate Persson
Denmark
omrangerer
Explanation:
I flg. Gyldendals ordbog...

altså: De omrangerer toget med sukker til Slite så det (i stedet for) buldrer ind i Visby
Selected response from:

aic
Grading comment
Efter samråd med kunden blev dit forslag valgt. Tak, og fortsat god dag.
Kate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5omrangerer
aic
1 +2piller ved skiftesporet
Anne Marie Sixtensson
2ved det ikke....
Poul Moller


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +2
piller ved skiftesporet


Explanation:
Et forslag: "De piller ved skiftesporet, så toget med sukker til Slite drøner ind i Visby." De får altså toget til at køre i den forkerte retning - en drengestreg.

--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2006-05-17 12:28:43 GMT)
--------------------------------------------------

Jeg er næsten sikker - ved ikke hvorfor den bare satte et 1-tal under "confidence"...

Anne Marie Sixtensson
Sweden
Native speaker of: Native in DanishDanish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson
34 mins
  -> Tak, Sven :-)

agree  Susanne Roelands
2 hrs
  -> Tak, Susse :-)

32 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
omrangerer


Explanation:
I flg. Gyldendals ordbog...

altså: De omrangerer toget med sukker til Slite så det (i stedet for) buldrer ind i Visby

aic
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Efter samråd med kunden blev dit forslag valgt. Tak, og fortsat god dag.
Kate

14 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
ved det ikke....


Explanation:
Noget i retning af, at de udskifter toget med nogle bank (hårde slag) til Slite (lille by 35 km nord for Visby), så det buldrer helt ind i Visby.

Jeg forestiller mig, at drengene holder op med at lege med tog og i stedet deler nogle tæv ud i Slite - at de slagne stakler er deres trofæer.
Håber det hjælper -

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2006-05-18 10:30:27 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Ja, der var den!!!
Sikke nogle rødder :)

Poul Moller
Native speaker of: Native in DanishDanish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search