befrielsegrund

Danish translation: frigørelsesgrund

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:befrielsegrund
Danish translation:frigørelsesgrund
Entered by: Susanne Roelands

09:50 Oct 9, 2009
Swedish to Danish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Swedish term or phrase: befrielsegrund
Om X förhindras att fullgöra sina åtaganden till följd av omständighet utanför dess kontroll såsom arbetskonflikt, åsknedslag, eldsvåda, storm, översvämning, jordbävning, krig, mobilisering eller militärinkallelser av större omfattning, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, myndighetsbestämmelser, uppror och upplopp, på grund av omständigheter som här angivits, ska detta utgöra befrielsegrund.
Susanne Roelands
Portugal
frigørelsesgrund
Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 55 mins (2009-10-09 10:45:48 GMT)
--------------------------------------------------

Musen må være smuttet - det skulle have været "Highest - I am sure!
Selected response from:

Randi Stenstrop
Grading comment
Tak!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3frigørelsesårsag
Freelance DK
3grunde til fritagelse for ansvar
Malberg
2frigørelsesgrund
Randi Stenstrop


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
frigørelsesgrund


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 55 mins (2009-10-09 10:45:48 GMT)
--------------------------------------------------

Musen må være smuttet - det skulle have været "Highest - I am sure!


    https://www2.sandvik.com/sandvik/0140/internet/SE02946.nsf/GenerateFrameset1?readForm&url=https://www2.sandvik.com/sandvik/0140/internet/SE0
Randi Stenstrop
Works in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tak!

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
grunde til fritagelse for ansvar


Explanation:
Jeg tror, jeg ville omstrukturere sætningen - til f.eks.:

X er fritaget for ansvar for følger af manglende opfyldelse af X’s forpligtelser, hvis den manglende opfyldelse skyldes hindringer uden for X’s kontrol. Som grunde til fritagelse for ansvar anses bl.a. …

Se f.eks. Google, hvor der er masser af lignende konstruktioner på dansk:

Malberg
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
frigørelsesårsag


Explanation:
en anden variation

Freelance DK
Denmark
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search