primärvården

Danish translation: almen praksis

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:primärvården
Danish translation:almen praksis
Entered by: Karin Hallberg

22:39 Jan 26, 2004
Swedish to Danish translations [PRO]
Medical
Swedish term or phrase: primärvården
Har du besøgt "primärvården" pga. fortsatta rygproblemer inden for den aktuelle periode
Karin Hallberg
Spain
almen praksis
Explanation:
... er nok det, der kommer nærmest, men det er skruet lidt anderledes sammen i Sverige end i Danmark.
Selected response from:

Lisbeth Mejer
Germany
Grading comment
1000 tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4den primære sundhedstjeneste
Kjeld Holm
5 -1almen praksis
Lisbeth Mejer


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
almen praksis


Explanation:
... er nok det, der kommer nærmest, men det er skruet lidt anderledes sammen i Sverige end i Danmark.

Lisbeth Mejer
Germany
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 258
Grading comment
1000 tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Kjeld Holm: Se forslag
9 hrs
  -> Primær sundhedssektor, men ikke 'tjeneste'. Som skrevet er det skruet lidt anderledes sammen i Sverige end i Danmark. Jeg bor i Sverige.

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
den primære sundhedstjeneste


Explanation:
Har du haft kontakt til primær sundhedstjeneste pga vedvarende rygproblemer ...

Kan også hedde primære sundhedssektor

Dette er fagtermen. Almen praksis er specifikt for læger. PS står for første led mod brugeren, uanset om det er sygepleje, læge eller andet.

Kjeld Holm
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 38

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Lisbeth Mejer: Primær sundhedssektor, men ikke 'tjeneste' Som skrevet er det skruet lidt anderledes sammen i Sverige end i Danmark. Jeg bor i Sverige.
7 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search