bostadsrätter

Danish translation: boliger i boligforening

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:bostadsrätter
Danish translation:boliger i boligforening
Entered by: Lingua Danica

11:44 Feb 6, 2007
Swedish to Danish translations [PRO]
Other / Markiser
Swedish term or phrase: bostadsrätter
Anläggningen fungerar helt automatiskt när man kompletterar med en sol- & vindautomatik som sänder via radio.
Tekniken är ytterst lämplig för villor, lägenheter och bostadsrätter.
Susanne Roelands
Portugal
boliger i boligforening
Explanation:
boliger i boligforening / boligforeningsboliger / boligforeninger

Boligerne ejes af et "bostadsföretag" eller en "bostadsrättsförening".
Når man først har et lejemål der, har man beboelsesretten på ubegrænset tid (modsat private lejemål, hvor lejemålet under visse omstændigheder kan opsiges eller fremleje).
Det danske udtryk, der kommer tættest på, er nok boligforeninger eller boligforeningslejligheder.

God arbejdslyst :-)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-02-06 13:02:44 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.hsb.se/hsb/jsp/polopoly.jsp?d=9171&a=9164&pt=alt2

http://www.bostadsbranschen.se/bostadsraett/Bostadsraettsfoe...
Selected response from:

Lingua Danica
Denmark
Grading comment
Tak til alle.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4andelsboliger
Pelle Persson
4ejerlejligheder
Sven Petersson
3boliger i boligforening
Lingua Danica


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
boliger i boligforening


Explanation:
boliger i boligforening / boligforeningsboliger / boligforeninger

Boligerne ejes af et "bostadsföretag" eller en "bostadsrättsförening".
Når man først har et lejemål der, har man beboelsesretten på ubegrænset tid (modsat private lejemål, hvor lejemålet under visse omstændigheder kan opsiges eller fremleje).
Det danske udtryk, der kommer tættest på, er nok boligforeninger eller boligforeningslejligheder.

God arbejdslyst :-)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-02-06 13:02:44 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.hsb.se/hsb/jsp/polopoly.jsp?d=9171&a=9164&pt=alt2

http://www.bostadsbranschen.se/bostadsraett/Bostadsraettsfoe...

Lingua Danica
Denmark
Works in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 32
Grading comment
Tak til alle.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ejerlejligheder


Explanation:
:o)

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 38

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
andelsboliger


Explanation:
Ovenstående forklaring dækker begrebet meget godt. Kigger selv bolig på den svenske side af Øresund, og de danske ejendomsmæglere jeg har haft kontakt med sammenligner begrebet med andelsboliger - der findes dog ikke en konstruktion i DK, der er helt magen til.

Pelle Persson
Ireland
Native speaker of: Native in DanishDanish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search