jämförpris

Danish translation: enhedspris/pris pr. enhed/stykpris

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:jämförpris
Danish translation:enhedspris/pris pr. enhed/stykpris
Entered by: Pernille Chapman

09:32 Jun 1, 2005
Swedish to Danish translations [PRO]
Law/Patents - Retail / Tilbudsskilt
Swedish term or phrase: jämförpris
Findes der mon en god, direkte oversættelse?
Ordet bruges på reklameskilte. Under tilbudsprisen for f.eks. 500 g, 3 stk. osv. er der anført en "jämförpris" pr. kg/stk.
Foreløbig har jeg tænkt mig at skrive "svarer til", men er der nogle, der har et bedre bud? (Det hedder "cost-per-unit, price per kilo/litre" på engelsk, men jeg skulle gerne finde et enkelt ord, der kan dække det hele).

På forhånd tak!
Pernille Chapman
United Kingdom
enhedspris
Explanation:
tycker jag att det ska heta. Då kan man täcka in såväl pris per liter, kg eller hekto.
Se länkar nedan.
Selected response from:

Erik Hansson
Germany
Grading comment
Tak for alle svarene. I denne sammenhæng passede Eriks svar meget fint, idet forklaringen i begge link lige nøjagtigt dækkede det, der var tale om.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1pris pr. enhed
Susanne Roelands
4 +1enhedspris
Erik Hansson
4kilopris
Derringdo
3sammenligningspris
Pia Walker
3sammenligningspris
aic


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
jämförpris
kilopris


Explanation:
Kan muligvis ikke bruges i alle sammenhaenge, men er det ikke det man plejer at bruge i DK?

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2005-06-01 09:36:02 GMT)
--------------------------------------------------

Ellers sammenligningspris?

Derringdo
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in DanishDanish

4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
jämförpris
sammenligningspris


Explanation:
Tjah - den direkte oversættelse giver 75 hits på google...

aic
Native speaker of: Native in DanishDanish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Erik Hansson: Ofta är "sammenligningspriser" endast jämförande priser, t.ex. en viss cykel kostar x kronor i butik A och y kronor hos B.
27 mins

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
jämförpris
enhedspris


Explanation:
tycker jag att det ska heta. Då kan man täcka in såväl pris per liter, kg eller hekto.
Se länkar nedan.


    Reference: http://www.forbrug.dk
    Reference: http://europa.eu.int/comm/publications/booklets/eu_glance/49...
Erik Hansson
Germany
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tak for alle svarene. I denne sammenhæng passede Eriks svar meget fint, idet forklaringen i begge link lige nøjagtigt dækkede det, der var tale om.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dan Schioenning Larsen: Der findes ikke ét specifikt svar på dette. Det kommer an på varen, der er til salg. Derfor agree'er jeg til både Erik og Susse, som jeg synes, er bedste forslag.
10 hrs
  -> Tack, Dan!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
jämförpris
pris pr. enhed


Explanation:
eller 'stykpris'

Susanne Roelands
Portugal
Native speaker of: Native in DanishDanish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dan Schioenning Larsen
9 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
jämförpris
sammenligningspris


Explanation:
derhenaf i hver fald :>)

Pia Walker
Native speaker of: Native in DanishDanish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search