pensionsbehållning

English translation: pension capital

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:pensionsbehållning
English translation:pension capital
Entered by: Mabel Garzón

12:41 Oct 10, 2007
Swedish to English translations [PRO]
Social Sciences - Accounting
Swedish term or phrase: pensionsbehållning
Storleken på inkomstpensionens belopp per år är pensionsbehållning delat med en delningstal.
Mabel Garzón
Colombia
pension capital
Explanation:
You should really download the pensionsordlista! See reference.

term: pensionsbehållning
definition: (i pensionssystem som baseras på bokföringsmässiga
avsättningar och inte på faktiskt avsatta pengar:) värdet av
intjänad pension eller pensionsrätter vid en viss tidpunkt
relationer: Jfr försäkringskapital.
anmärkning: Pensionsbehållning för inkomstpension utgör, efter
avdrag för förvaltningskostnader, summan av pensionsr
ätterna för varje år, uppräknad med arvsvinster och
omräknad med förändringen av inkomstindex.
Pensionsbehållning kan även förekomma i vissa avtalspensioner,
t.ex. inom det kommunala området.
engelsk term: pension capital
Selected response from:

E2efour (X)
United Kingdom
Grading comment
Thank you E2
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2pension capital
E2efour (X)
5pension balance (remainder)
Hugh Curtis


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
pension balance (remainder)


Explanation:
The balance or what's left over

Hugh Curtis
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 28

55 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
pension capital


Explanation:
You should really download the pensionsordlista! See reference.

term: pensionsbehållning
definition: (i pensionssystem som baseras på bokföringsmässiga
avsättningar och inte på faktiskt avsatta pengar:) värdet av
intjänad pension eller pensionsrätter vid en viss tidpunkt
relationer: Jfr försäkringskapital.
anmärkning: Pensionsbehållning för inkomstpension utgör, efter
avdrag för förvaltningskostnader, summan av pensionsr
ätterna för varje år, uppräknad med arvsvinster och
omräknad med förändringen av inkomstindex.
Pensionsbehållning kan även förekomma i vissa avtalspensioner,
t.ex. inom det kommunala området.
engelsk term: pension capital


    Reference: http://www.bankpension.se/index.php?page=13
E2efour (X)
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 19
Grading comment
Thank you E2

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson
2 hrs
  -> Thanks

agree  Peter Linton: Agree, the pensionsordlista is essentil reading
4 hrs
  -> Thanks




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search