livsfallsrisk

English translation: longevity risk

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:livsfallsrisk
English translation:longevity risk
Entered by: stephen mewes

16:04 Apr 10, 2008
Swedish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Insurance
Swedish term or phrase: livsfallsrisk
Bolaget är exponerad för flera olika typer av risk. Operativ risk, avser risken för förlust till följd av brister i processer, system, mänskliga misstag eller yttre händelser. Operativa risker finns i alla delar av bolagets verksamhet. Försäkringsrisker förknippade med livförsäkringsverksamheten kan delas in i fyra riskområden; dödsfallsrisk, livsfallsrisk samt sjukfallsrisk men även i annullationsrisker. I och med att premier tas ut i förskott är likviditetsrisken i försäkringsverksamheten begränsad, förutsatt att premierna placerats i likvida tillgångar. Med hänsyn till att bolagets resultat till stor del styrs av hur bra avkastningen varit i kapitalförvaltningen är även hantering och uppföljning av finansiell risk en central del av verksamheten.
stephen mewes
United Kingdom
longevity risk
Explanation:
Could that be it?
Selected response from:

Valeska Maier-Wörz
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3endowment risk
USER0059 (X)
3longevity risk
Valeska Maier-Wörz


Discussion entries: 1





  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
longevity risk


Explanation:
Could that be it?


    Reference: http://www.investopedia.com/terms/l/longevityrisk.asp
Valeska Maier-Wörz
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4

54 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
endowment risk


Explanation:
 

USER0059 (X)
Finland
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search