koaxbitar

English translation: coaxial cable pieces

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:koaxbitar
English translation:coaxial cable pieces
Entered by: Ashok Bagri

04:55 Jan 31, 2004
Swedish to English translations [Non-PRO]
Tech/Engineering / electronic medical device assembly
Swedish term or phrase: koaxbitar
3. Montera assy L15(42) (stycklista CAB226-36131) enligt följande. Limma ihop kärnorna(2) enligt fig.1. Kapa till två 3. Montera assy L15(42) (stycklista CAB226-36131) enligt följande. Limma ihop kärnorna(2) enligt fig.1. Kapa till två koaxbitar(3) enligt fig 3. Skala först av ytterhöljet 24mm från den ena änden och förtenn skärmen så att den fortfarande går igenom monteringshålen på kretskortet. Gör med kniv en brottanvisning i skärmen 2mm från ytterhöljet och knäck försiktigt av. Värm loss biten med lödkolv. Skala bort ytterhöljet från andra änden och förtenn skärmen. Löd fast i det lilla kortet(4) enligt fig 2. Trä på kärnorna över kablarna och limma mot kortet. Montera enheten på Coupler/Combinerkortet. Trä koaxialskärmarna genom kretskortet och gör med kniv en markering jäms med kortet. Bryt av skärmen vid markeringen och löd loss (3) enligt fig 3. Skala först av ytterhöljet 24mm från den ena änden och förtenn skärmen så att den fortfarande går igenom monteringshålen på kretskortet. Gör med kniv en brottanvisning i skärmen 2mm från ytterhöljet och knäck försiktigt av. Värm loss biten med lödkolv. Skala bort ytterhöljet från andra änden och förtenn skärmen. Löd fast i det lilla kortet(4) enligt fig 2. Trä på kärnorna över kablarna och limma mot kortet. Montera enheten på Coupler/Combinerkortet. Trä koaxialskärmarna genom kretskortet och gör med kniv en markering jäms med kortet.
Ashok Bagri
India
coaxial cable pieces
Explanation:
koax = common abbreviation
kabel is omitted
bit = piece
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
Thanks. We had used 'pieces' but were unsre whether it was correct or not.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1coaxial cable pieces
Mats Wiman
5pieces of coaxial cable
Hans-Bertil Karlsson
4coawial segments
roguestate


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
coaxial cable pieces


Explanation:
koax = common abbreviation
kabel is omitted
bit = piece

Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1826
Grading comment
Thanks. We had used 'pieces' but were unsre whether it was correct or not.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  abborre
7 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
coawial segments


Explanation:
This is what I would use


    Reference: http://www.ethermanage.com/ethernet/10quickref/ch3qr_4.html
roguestate
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 40

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
pieces of coaxial cable


Explanation:
borde det väl bli..

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 570




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search