Fokalkontor

German translation: Filiale

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:lokalkontor
German translation:Filiale
Entered by: Mats Wiman

00:42 Apr 12, 2005
Swedish to German translations [PRO]
Tech/Engineering
Swedish term or phrase: Fokalkontor
Jag får inte ett enda resultat med Google. Begreppet förekommer i ADB-sammanhang, t ex: Fokalkontor 10 Mbit/s.
Finns des någon som har en idé?
mvh
Alfred
Alfred Dr. Paulus
Germany
Filiale
Explanation:
Utan mer kontext svårt att säga. Det ser def. ut som en felskrivning.
Jag kan tänka mig en lista över olika lokalkontors uppkopplingar och deras resp. överföringshastigheter
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
Fast det är en "officiell" upphandlung och ordet förekommer minst 20 gånger, är det tydligen en felskrivning. Tack så mycket.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Niederlassung
Lena Samuelsson
3 +1Filiale
Mats Wiman


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
lokalkontor
Filiale


Explanation:
Utan mer kontext svårt att säga. Det ser def. ut som en felskrivning.
Jag kan tänka mig en lista över olika lokalkontors uppkopplingar och deras resp. överföringshastigheter

Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 302
Grading comment
Fast det är en "officiell" upphandlung och ordet förekommer minst 20 gånger, är det tydligen en felskrivning. Tack så mycket.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lena Samuelsson: Det måste vara en felskrivning
7 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Niederlassung


Explanation:
kan du ju ocskå säga. Det är ju vanligt, särskilt om det gäller ett bolags lokalkontor. Filiale får mig mer att tänka på en butiksfilial.

Lena Samuelsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 48




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search