redovisande dokument

Norwegian translation: bilag

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:redovisande dokument
Norwegian translation:bilag
Entered by: Robert Sommerfelt

20:37 Dec 30, 2010
Swedish to Norwegian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
Swedish term or phrase: redovisande dokument
From Google with similar meaning as in my context: "Med redovisande dokument avses de rapporter och protokoll som visar vilka resultat som uppnåtts." "Resultat och redovisande dokument". "Som ett specificerande dokument räknas de dokument som hör till verksamhetsmanualen d.v.s. rutiner, instruktioner m.fl. Redovisande dokument är sådana dokument som kräver arkivering, hit räknas mätdonsprotokoll, fakturakopior m.m." In my context used spec. in business management software.
Robert Sommerfelt
Norway
bilag
Explanation:
bilag n1 (av *bilegge) vedlegg; kvittering som tjener som dokumentasjon for postering i bokføring.
http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=bila...

Med bilag menes her dokumentasjon av transaksjoner, f.eks. en faktura eller et betalingsbilag. Bokføringsloven bruker ikke begrepet bilag, men dokumentasjon. I praksis brukes disse begrepene om hverandre.
http://www.bedin.no/php/d_emneside/cf/hApp_101/hPKey_2511/hP...
Selected response from:

Bjørnar Magnussen
Grading comment
Tusen takk!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1bilag
Bjørnar Magnussen
3forklarende dokument
Ingrid Thorbjørnsrud


  

Answers


10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
bilag


Explanation:
bilag n1 (av *bilegge) vedlegg; kvittering som tjener som dokumentasjon for postering i bokføring.
http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=bila...

Med bilag menes her dokumentasjon av transaksjoner, f.eks. en faktura eller et betalingsbilag. Bokføringsloven bruker ikke begrepet bilag, men dokumentasjon. I praksis brukes disse begrepene om hverandre.
http://www.bedin.no/php/d_emneside/cf/hApp_101/hPKey_2511/hP...


Bjørnar Magnussen
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 18
Grading comment
Tusen takk!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joachim Stene: bilag/regnskapsbilag/regnskapsdokument
2 days 7 hrs

1 day 19 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
forklarende dokument


Explanation:
Brukes ganske ofte i f.eks. offentlig sammenheng, så kanskje det passer i teksten din også.

Det vises også til Kommisjonens forklarende dokument om rammeavtaler: http://ec.europa.eu

www.regjeringen.no/upload/FAD/Vedlegg/Konkurransepolitikk/A...​.

Ingrid Thorbjørnsrud
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search