skuldrekonstruktion

Norwegian translation: omstrukturering av gjeld

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:skuldrekonstruktion
Norwegian translation:omstrukturering av gjeld
Entered by: Robert Sommerfelt

08:27 Dec 8, 2010
Swedish to Norwegian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
Swedish term or phrase: skuldrekonstruktion
"Risken för konkurser och skuldrekonstruktioner i dessa länder är fortfarande betydande trots räddningspaketen." (on European countries which have received financial aid)
Robert Sommerfelt
Norway
omstrukturering av gjeld
Explanation:

Roubini: - Gresk gjeld omstruktureres Hvis du ikke ønsker å kalle det mislighold, kan du kalle det omstrukturering under press, sier professor Nouriel Roubini.
www.hegnar.no/okonomi/politikk/article483207.ece

I fjor fikk han stort flertall for et forslag til omstrukturering av delstatens gjeld, selv om det lå svakt an på meningsmålingene en tid ...
www.samtiden.no/mediaprosjekt/290805.html
Selected response from:

Bjørnar Magnussen
Grading comment
Tackar!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4restrukturering av gjeld
Joachim Stene
4omstrukturering av gjeld
Bjørnar Magnussen


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
omstrukturering av gjeld


Explanation:

Roubini: - Gresk gjeld omstruktureres Hvis du ikke ønsker å kalle det mislighold, kan du kalle det omstrukturering under press, sier professor Nouriel Roubini.
www.hegnar.no/okonomi/politikk/article483207.ece

I fjor fikk han stort flertall for et forslag til omstrukturering av delstatens gjeld, selv om det lå svakt an på meningsmålingene en tid ...
www.samtiden.no/mediaprosjekt/290805.html

Bjørnar Magnussen
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 56
Grading comment
Tackar!

5 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
restrukturering av gjeld


Explanation:
Dette er helt klart den mest utbredte måten å si dette på.

Joachim Stene
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search