KudoZ home » Swedish » Other

World series

Swedish translation: översätt inte


09:11 Dec 8, 2003
Swedish to Swedish translations [Non-PRO]
Swedish term or phrase: World series
Ok you sportfans, what is the Swedish equivalent?
(US Baseball)
SwedishTra
United States
Swedish translation:översätt inte
Explanation:
t ex world series baseball, endast amerikanska lag deltar.

Ur dn 'Giants krossade Angels i World Series

San Francisco Giants har aldrig vunnit World Series i baseboll sedan laget bytte hemvist från New York.


Nu är klubben bara en seger från drömmen efter en av de mest spektakulära offensiva insatserna i World Series-historien. Giants krossade Anaheim Angels med 16-4 i den femte finalen och leder med 3-2 i matcher.'



--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2003-12-08 09:46:08 GMT)
--------------------------------------------------

bästa lagen fran \'National\' och \'American League\' möts i World series League

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 38 mins (2003-12-08 10:49:21 GMT)
--------------------------------------------------

Basebollens Super Bowl, dvs, American Football har Super Bowl, Baseball World Series

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 38 mins (2003-12-08 10:49:30 GMT)
--------------------------------------------------

Basebollens Super Bowl, dvs, American Football har Super Bowl, Baseball World Series
Selected response from:

cologne
Germany
Grading comment
I think this answer was the most helpful.
Thanks a lot!

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1översätt intecologne
3 +2VärldsmästerskapHans-Bertil Karlsson


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Världsmästerskap


Explanation:
Ingen sportfan - men så måste det väl vara ?

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 54

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vibekke Henriksen
2 mins

agree  Lisa Lloyd
5 mins

agree  cologne
13 mins

disagree  Anette Herbert: World series kallas finalspelet i USA. Knappast världsmästerskap..
1 hr

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
översätt inte


Explanation:
t ex world series baseball, endast amerikanska lag deltar.

Ur dn 'Giants krossade Angels i World Series

San Francisco Giants har aldrig vunnit World Series i baseboll sedan laget bytte hemvist från New York.


Nu är klubben bara en seger från drömmen efter en av de mest spektakulära offensiva insatserna i World Series-historien. Giants krossade Anaheim Angels med 16-4 i den femte finalen och leder med 3-2 i matcher.'



--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2003-12-08 09:46:08 GMT)
--------------------------------------------------

bästa lagen fran \'National\' och \'American League\' möts i World series League

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 38 mins (2003-12-08 10:49:21 GMT)
--------------------------------------------------

Basebollens Super Bowl, dvs, American Football har Super Bowl, Baseball World Series

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 38 mins (2003-12-08 10:49:30 GMT)
--------------------------------------------------

Basebollens Super Bowl, dvs, American Football har Super Bowl, Baseball World Series

cologne
Germany
Native speaker of: Swedish
Grading comment
I think this answer was the most helpful.
Thanks a lot!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anette Herbert: kallas finalspelet.http://www.idrottsforum.org/reviews/items/dahpet_baseball.ht...
55 mins
  -> tack, jag skulle dock inte översätta det, det är samma som NFLs Super Bowl, eller?