KudoZ home » Swedish to Danish » Automotive / Cars & Trucks

centrumkåpor

Danish translation: kapsler/navkapsler


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:centrumkåpor
Danish translation:kapsler/navkapsler
Entered by: Poul Moller

19:03 Jun 26, 2003
Swedish to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / automotive
Swedish term or phrase: centrumkåpor
Letmetalfælge.
Prisen er inkl. centrumkåpor)
Kate Persson
Denmark
kapsler
Explanation:
På linket nedenfor kan du se nogle billeder af disse kapsler med logo fra forskellige bilmærker.
Kapslen sidder i midten af nogle alufælge/stålfælge og dækker over boltene.
Jeg har en lille rest af tvivl om navnet - efter 20 minutters googlesøgning - så ring evt. til en dansk bilforhandler, der sælger alufælge.
Selected response from:

Poul Moller
Grading comment
Hej

Der er faktisk tale om logokapsler, der sidder i midten af hjulkapslen.

Med venlig hilsen
Kate
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5HjulkapslerCecilia Gammeltoft-Hansen
4kapsler
Poul Moller


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kapsler


Explanation:
På linket nedenfor kan du se nogle billeder af disse kapsler med logo fra forskellige bilmærker.
Kapslen sidder i midten af nogle alufælge/stålfælge og dækker over boltene.
Jeg har en lille rest af tvivl om navnet - efter 20 minutters googlesøgning - så ring evt. til en dansk bilforhandler, der sælger alufælge.


    Reference: http://www.vwcustomspeed.com/Luftkylt/tillbehr.htm
Poul Moller
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 6
Grading comment
Hej

Der er faktisk tale om logokapsler, der sidder i midten af hjulkapslen.

Med venlig hilsen
Kate

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Cecilia Gammeltoft-Hansen: Jeg kan ikke finde ordet "logokapsel/logokapser" på Google
4 days

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Hjulkapsler


Explanation:
Kapsler er for lidt. Man buger også "navkapsler", men knap så hyppigt.

Cecilia Gammeltoft-Hansen
Denmark
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4