KudoZ home » Swedish to Danish » Marketing / Market Research

fullvärdiga

Danish translation: yderst værdige


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:fullvärdiga
Danish translation:yderst værdige
Entered by: Susanne Roelands

08:35 Nov 19, 2008
Swedish to Danish translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research
Swedish term or phrase: fullvärdiga
Dessa har genomgått all erforderlig utbildning inom produktområden och är fullvärdiga representanter för vär kundorienterade företagsfilosofi.
Susanne Roelands
Belgium
yderst værdig
Explanation:
sådan ville jeg oversætte det
Selected response from:

Randi Kristensen
Denmark
Grading comment
Tak
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5fuldgyldige
Jeanette Brammer
4yderst værdig
Randi Kristensen
3fuldt kvalificeredeRandi Stenstrop
3udmærket
tauvon


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
fuldgyldige


Explanation:
xxx

Jeanette Brammer
Specializes in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 43

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
yderst værdig


Explanation:
sådan ville jeg oversætte det

Randi Kristensen
Denmark
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tak

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
udmærket


Explanation:
Som svensk tolkar jag "fullvärdig" mer som "excellent" i denna kontext och då skulle väl en översättning som "udmærket" eller "fortræffelig" eller rent av "excellent" kunna passa. Detta dock sagt utan aspråk på att vara dansktalande, men jag översätter mycket från detta trevliga språk.

tauvon
Sweden
Native speaker of: Swedish

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
fuldt kvalificerede


Explanation:
- et forslag

Randi Stenstrop
Native speaker of: Native in DanishDanish