KudoZ home » Swedish to Danish » Other

bihave

Danish translation: kan ej den danska termen, men...


15:56 Dec 18, 2003
Swedish to Danish translations [PRO]
Swedish term or phrase: bihave
Intressanta byggnadsdelar är stugans risgavel och bihave.
aic
Danish translation:kan ej den danska termen, men...
Explanation:
se texten nedan - hoppas den hjälper dig att hitta rätt

[PDF] Ränneslöv- Ysbyområdet
Filtyp: PDF/Adobe Acrobat - HTML-version
... Framför torpet finns en ”bihave”, en liten inhägnad träd- gårdstäppa
där de flitiga nektarsamlarnas kupor är placerade. 12. ...
www.laholm.se/turist/pdf_fil/ysby_rannelov.pdf
Selected response from:

Lisa Lloyd
Grading comment
Tak for hjælpen - det hedder faktisk det samme på dansk! Ud fra sammenhængen troede jeg det var en bygningsdel á la bislag (jeg ved ikke hvad det hedder på svensk - men det er en lille tilbygning)!
MVH Annette Christensen
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5bihave
Sven Petersson
3se "explanation"
Jeanette Brammer
2kan ej den danska termen, men...
Lisa Lloyd


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
kan ej den danska termen, men...


Explanation:
se texten nedan - hoppas den hjälper dig att hitta rätt

[PDF] Ränneslöv- Ysbyområdet
Filtyp: PDF/Adobe Acrobat - HTML-version
... Framför torpet finns en ”bihave”, en liten inhägnad träd- gårdstäppa
där de flitiga nektarsamlarnas kupor är placerade. 12. ...
www.laholm.se/turist/pdf_fil/ysby_rannelov.pdf

Lisa Lloyd
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 4
Grading comment
Tak for hjælpen - det hedder faktisk det samme på dansk! Ud fra sammenhængen troede jeg det var en bygningsdel á la bislag (jeg ved ikke hvad det hedder på svensk - men det er en lille tilbygning)!
MVH Annette Christensen

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
se "explanation"


Explanation:
Jeg synes ikke, der findes en almindeligt brugt term, som svarer til den svenske. På dansk vil man sige, at man holder bier, eller at man har bistader. Men stedet, hvor man har bierne, plejer man ikke at give et navn.

Jeanette Brammer
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 125

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
bihave


Explanation:
The word "bihave" does not seem to be in common use any more. In my youth, long ago, it was used in Skåne and throughout Denmark.


    Reference: http://www.plantarum.dk/haveleks.htm
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 274