KudoZ home » Swedish to Danish » Tech/Engineering

kraftuttagsremskiva

Danish translation: remskiven på kraftudtaget


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:kraftuttagsremskiva
Danish translation:remskiven på kraftudtaget
Entered by: Lise Smidth

20:05 Jan 23, 2003
Swedish to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering
Swedish term or phrase: kraftuttagsremskiva
Ha aldrig händerna i närheten av remmar i rörelse eller kraftuttagsremskivan när den snurrar
Christina Clark
Denmark
remskiven på kraftudtaget
Explanation:
Susanne har ret - men på dansk kan det også hedde "kraftudtag" eller "PTO"
- f.eks. hvis der er tale om en (trepunktsophængt) plæneklipper til en traktor

håber disse links hjælper dig lidt videre
vh
lise


http://www.hansen-kiilsholm.dk/walkerny.htm

http://www.valtra.dk/Main/News/valtrateam/pic/Valtradk102.pd...
-> s. 19 & 32
Selected response from:

Lise Smidth
Austria
Grading comment
Tak Lise! Jeg var også selv kommet frem til PTO - L&H har det godt nok som trykudtag, men jeg kigger på dine links.
/Christina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4remskiven på kraftudtaget
Lise Smidth
3 +1drivakslens remskive
Susanne Rosenberg


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
drivakslens remskive


Explanation:
Så vidt jeg ved kan "kraftuttag" også være en drivaksel (eller en kraftoverføringsaksel/kraftudtagningsaksel) - hvilket passer meget godt, hvis det stadig drejer sig om landbrugsmaskiner!

Hvis du søger på drivaksel og remskive samtidig, får du massevis af hits - måske finder du en forklaring/illustration der hjælper dig videre...


    Reference: http://hjem.get2net.dk/erik_olsen/drj02.htm
Susanne Rosenberg
Germany
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 88

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lise Smidth
9 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
remskiven på kraftudtaget


Explanation:
Susanne har ret - men på dansk kan det også hedde "kraftudtag" eller "PTO"
- f.eks. hvis der er tale om en (trepunktsophængt) plæneklipper til en traktor

håber disse links hjælper dig lidt videre
vh
lise


http://www.hansen-kiilsholm.dk/walkerny.htm

http://www.valtra.dk/Main/News/valtrateam/pic/Valtradk102.pd...
-> s. 19 & 32



    Reference: http://www.ferrarimaskiner.dk/Redskabsb%C3%A6rere/MA.TRA%202...
    Reference: http://www.topdane.dk/TopdaneTraktorMain.htm
Lise Smidth
Austria
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 69
Grading comment
Tak Lise! Jeg var også selv kommet frem til PTO - L&H har det godt nok som trykudtag, men jeg kigger på dine links.
/Christina




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (1): Lise Smidth