KudoZ home » Swedish to Danish » Tech/Engineering

skallbarhet

Danish translation: skalérbarhed


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:skallbarhet
Danish translation:skalérbarhed
Entered by: Poul Moller

09:03 Jan 20, 2004
Swedish to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering
Swedish term or phrase: skallbarhet
system med krav på skallbarhet och framtidssäkring.
Randi Stenstrop
skalerbarhed
Explanation:
Det betyder, at fx et computerprogram kan udvides til flere brugere, flere opgaver etc. Masser af hits
Selected response from:

Poul Moller
Grading comment
Tak for forklaringen! Jeg undrede mig også over de to l'er som fik mig til at tænke på noget med lyd - men nu er det altså også opklaret, at det bare var en stavefejl. Endnu en gang tak!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3system med krav til skalérbarhed og fremtidssikringKate Persson
2 +1skalerbarhed
Poul Moller


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
system med krav til skalérbarhed og fremtidssikring


Explanation:
Hej Randi

Jeg har lige haft samme "problem" i en oversættelse - og fik opklaret det ved at spørge en svensk translatør.

Med venlig hilsen
Kate

Kate Persson
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vibekke Henriksen
1 hr

agree  Poul Moller: Enig, bortset fra at system, nok skal være systemer
1 hr

agree  Lisbeth Mejer: helt enig - men med et 'l'
2 hrs

13 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
skalerbarhed


Explanation:
Det betyder, at fx et computerprogram kan udvides til flere brugere, flere opgaver etc. Masser af hits


    Reference: http://www.magenta-aps.dk/kompetencer/teknologi/skalering/
Poul Moller
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 280
Grading comment
Tak for forklaringen! Jeg undrede mig også over de to l'er som fik mig til at tænke på noget med lyd - men nu er det altså også opklaret, at det bare var en stavefejl. Endnu en gang tak!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  EKM: Helt riktigt, men det ska vara "skalbarhet" på svenska, annars handlar det om frånvaro av huvudhår. :-)
1 hr
  -> Ja, det så jeg godt :-)