KudoZ home » Swedish to Dutch » Business/Commerce (general)

affärsområde

Dutch translation: bedrijfsonderdeel


09:33 Sep 19, 2011
Swedish to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
Swedish term or phrase: affärsområde
Affärsområde Managed Services expanderar på den svenska marknaden
Affärsområde Managed Services har en stabil tillväxt under året. Resultatet har förbättrats i takt med att intäkterna ökar och affärsområdet visar ett positivt rörelseresultat för årets avslutande sex månader.

Mijn eerste gedachte is bedrijfsonderdeel, maar misschien ben daar niet helemaal tevreden mee.
Monique Zwanenburg Widingsjö
Sweden
Dutch translation:bedrijfsonderdeel
Explanation:
Een van meerdere (min of meer zelfstandige) onderdelen van een bedrijf
Selected response from:

Geale de Vries
Norway
Grading comment
Ook hiervoor mijn dank Geale, ook voor de referenties
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5bedrijfsgebied
Sven Petersson
4Bedrijfsonderdeeltom liber
4bedrijfsonderdeel
Geale de Vries
4bedrijfstak
Alex Temmingh


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bedrijfstak


Explanation:
alternatieven: tak / poot / bedrijfsactiviteit
het hangt een beetje van de context af, er is niet echt een eenduidige vertaling voor te geven

Alex Temmingh
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
Notes to answerer
Asker: Dank je wel Alex, maar in dit geval ging het om een onderdeel van een bedrijf en niet een hele bedrijfstak.


23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bedrijfsonderdeel


Explanation:
Een van meerdere (min of meer zelfstandige) onderdelen van een bedrijf

Example sentence(s):
  • Ten overstaan van honderden aanwezigen op de IFA 2011 verwelkomde Boo-Keun Yoon, president van het bedrijfsonderdeel Visual Displays van Samsung Electronics, het publiek na vertoning van de eerste van een reeks korte video-impressies met de titel “A Sma

    Reference: http://www.beursduivel.be/nieuws/114011/DSM_verkoopt_onderde...
    Reference: http://www.businesswire.com/news/home/20110901005868/nl/
Geale de Vries
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in category: 11
Grading comment
Ook hiervoor mijn dank Geale, ook voor de referenties

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Bedrijfsonderdeel


Explanation:
Managed services is waarschijnlijk een onderdeel(afdeling of werkzaamheidsonderdeel) van een groter bedrijf.



tom liber
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
Notes to answerer
Asker: Sorry Tom dat ik de kudoz aan Geale heb gegeven, maar je was helaas iets langzamer.


6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
bedrijfsgebied


Explanation:
:o)

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Tack Sven, men bedrijfsonderdeel låter bättre