KudoZ home » Swedish to English » Medical

bröstrygg

English translation: vertebrae thoracicae


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:bröstrygg
English translation:vertebrae thoracicae
Entered by: Nina Engberg

05:58 May 23, 2002
Swedish to English translations [PRO]
Medical / Anatomy
Swedish term or phrase: bröstrygg
"Dekomprimerad och fusionerad i övre bröstryggen"

Vertebral column??
Nina Engberg
United States
vertebrae thoracicae
Explanation:
vertebral column betyder hela ryggraden, "vertebrae thoracicae" är bröstrygg.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-23 07:32:32 (GMT)
--------------------------------------------------

enklast att använda latinska termer inom medicin för de förstås i branschen.... oberoende av språk
Selected response from:

xxxwikarle
Grading comment
Ja, jag tror det är säkrast med latin... Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5vertebrae thoracicaexxxwikarle
4Thoracic spineMalin Brooks


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
vertebrae thoracicae


Explanation:
vertebral column betyder hela ryggraden, "vertebrae thoracicae" är bröstrygg.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-23 07:32:32 (GMT)
--------------------------------------------------

enklast att använda latinska termer inom medicin för de förstås i branschen.... oberoende av språk

xxxwikarle
PRO pts in pair: 12
Grading comment
Ja, jag tror det är säkrast med latin... Tack!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Thoracic spine


Explanation:
Om det handlar om bröstryggraden.


    Cressy Medicinsk Farmaceutisk Ordbok
Malin Brooks
PRO pts in pair: 26