KudoZ home » Swedish to English » Tech/Engineering

Grovspänning

English translation: high tension (voltage)


15:41 May 16, 2002
Swedish to English translations [PRO]
Tech/Engineering
Swedish term or phrase: Grovspänning
Nätaggregatet modifieras, transformator byts så att grovspänningen anpassas till det nya styrsystemet.
Malin Brooks
English translation:high tension (voltage)
Explanation:
Egentligen högspänning men vad är grovspänning? Finns det?
Selected response from:

Fredrik Larsson
Grading comment
Tack för hjälpen. Jag undrade också över grovspänning, men det är vad som används i texten. Tyvärr fanns det inte mycket sammanhang! Men jag tror ditt förslag passar bra!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4high tension (voltage)
Fredrik Larsson
4high tension (voltage)
Fredrik Larsson


  

Answers


18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
high tension (voltage)


Explanation:
Egentligen högspänning men vad är grovspänning? Finns det?

Fredrik Larsson
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 7
Grading comment
Tack för hjälpen. Jag undrade också över grovspänning, men det är vad som används i texten. Tyvärr fanns det inte mycket sammanhang! Men jag tror ditt förslag passar bra!

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
high tension (voltage)


Explanation:
Egentligen högspänning men vad är grovspänning? Finns det?

Fredrik Larsson
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 7