KudoZ home » Swedish to English » Transport / Transportation / Shipping

lastsäkring

English translation: cargo lock


01:33 Nov 19, 2001
Swedish to English translations [Non-PRO]
Transport / Transportation / Shipping / transport
Swedish term or phrase: lastsäkring
förhindra att lasten skadas på en lastbil.
Du kan använda spännband för att hålla godset på plats
Tomas Persson
English translation:cargo lock
Explanation:
last = cargo
säkring = lock

Engströms Sv-Eng + branchkontakt
Selected response from:

Eva Palm
Grading comment
Hej
Jag arbetar på en skola och vi diskuterade engelska uttryck. Jag fick förklaringen "cargofuse" men tyckte att det handlar om elektricitet. Jag fick länken från Skolverkets hemsida.

Tack så mycket för hjälpen

Hälsningar från Tomas Persson
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Load guard
Yngve Roennike
4cargo lock
Eva Palm


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cargo lock


Explanation:
last = cargo
säkring = lock

Engströms Sv-Eng + branchkontakt

Eva Palm
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
Grading comment
Hej
Jag arbetar på en skola och vi diskuterade engelska uttryck. Jag fick förklaringen "cargofuse" men tyckte att det handlar om elektricitet. Jag fick länken från Skolverkets hemsida.

Tack så mycket för hjälpen

Hälsningar från Tomas Persson

1 day 15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Load guard


Explanation:
This would be the normal term of art according to manuals in this field.

Yngve Roennike
Native speaker of: Native in EnglishEnglish